به گزارش پارس به نقل از مهر، روزنامه اماراتی" گلف نیوز" در مطلبی با توصیه به رهبران غرب از آنها خواست تا قبل از اینکه فرصت از دست رود با" حسن روحانی" درباره برنامه هسته ای ایران به یک توافق برسند.

نویسنده با اشاره به نگاه استراتژیک برخی تحلیلگران در غرب و آمریکا از جمله خود باراک اوباما که معتقد هستند زمانی که دیپلماسی شدید با تهدید نظامی همراه باشد می توان به یک توافق دست یافت، معتقد است چنین نگرشی درباره ایران نگرشی غلط است و نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

در ادامه این مطلب آمده است کارشناسان سیاسی در سه دهه گذشته شاهد این مطلب بوده اند که تهدید و فشار در سیاست خارجی ایران تاثیری نداشته است و هرگاه ایرانی ها تصمیم به انجام کاری گرفته اند با وجود تمام تحریم ها و فشارهای جامعه جهانی آن کار را پیش برده اند مثل تلاش ایرانی ها برای خودکفایی در صنایع موشکی با وجود تمام تحریم ها و مخالفت های جهانی.

نویسنده همچنین در ادامه یادآور می شود ایرانی ها هرگاه نخواهند به هر دلیلی کاری را نکنند آن کار را نخواهند کرد مانند عدم استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی با وجود اینکه خود قربانی سلاح های شیمیایی صدام شدند.

نویسنده علت این استقلال و مقاومت مردم ایران را به خاطر فرهنگ غنی ایرانی ها و نگرش های مذهبی آنها می داند.

در ادامه مطلب آمده است عدم تمایل ایرانی ها برای ساخت سلاح های کشتار جمعی و هسته ای به خاطر تحریم ها و فشارهای غرب و آمریکا نیستT زیرا تاریخ نشان داده اگر ایرانی ها بخواهند هدفی را دنبال کنند با وجود تمام مخالفت های غرب و فشارها به هدفشان دست خواهند یافت و عدم تمایل ایرانی ها برای ساخت سلاح اتمی ریشه در باورهای دینی آنها دارد.

در پایان آمده است نویسنده با اشاره به سوابق حسن روحانی و سمت ها و تجربیات وی می نویسد: روی کار آمدن حسن روحانی در ایران فرصتی برای غرب است تا مسئله هسته ای ایران را با مذاکره و از طریق دیپلماتیک حل کنندT زیرا برخلاف تصور برخی تحلیلگران در غرب و آمریکا فرصت برای مصالحه با روحانی طولانی و بی نهایت نخواهد بود و این فرصت تا زمانی باقی خواهد بود که سیاست های حسن روحانی در ایران از اعتبار برخوردار باشد.

نویسنده معتقد است اگر سیاست های روحانی برای کاهش تحریم ها با شکست روبرو شود دیگر وی حمایت های لازم برای پیشبرد مذاکرات با غرب را نخواهد داشت.