به گزارش پارس , منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر، درباره مذاکرات ژنو و عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: من از جزئیات مذاکرات اطلاع ندارم در ضمن از محتوای بسته پیشنهادی ایران به گروه ۱+۵ هیچ کدام از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حتی رئیس کمیسیون و رئیس مجلس با خبر نیستند، لذا نمی توانم ارزیابی دقیقی از این مذاکرات انجام دهم.

وی در مورد عملکرد تیم مذاکره کننده هست‍ ه ای با توجه به اخبار منتشر شده در رسانه ها گفت: اینکه برای مذاکرات محدودیت زمانی مشخص کردند یک حسن است و دیگر اینکه اقدام به تشکیل یک تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان تحریم از نقاط مثبت این دور از مذاکرات بود.

حقیقت پور درباره عواملی که ممکن است مسیر مذاکرات را تغییر دهد نیز گفت: فکر می کنم اسرائیل چون در جنگ روانی و کارهای تبلیغاتی متبحر است بخواهد از این حربه استفاده و در روند مذاکرات تغییر ایجاد کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه ما به تیم مذاکره کننده اطمینان کامل داریم، گفت: مذاکره کنندگان هسته ای ما افرادی محکم، قوی و وطن دوست هستند هرچند ما به تیم مذاکره کننده هسته ای اعتماد کامل داریم ولی این دلیل نمی شود که بر رفتار و عملکرد آنها نظارت نکنیم.

وی در پایان به مباحث مطرح شده درباره امضای پروتکل الحاقی از سوی مجلس اشاره کرد و گفت: امضای پروتکل الحاقی بحث پیچیده ای است، اگر پروتکل الحاقی را امضا کنیم آنها ممکن است بگویند می ‎ خواهیم از کاخ سعد آباد بازرسی کنیم مثلا با اینکه پارچین یک سایت نظامی است اما آنها می گویند باید از پارچین بازدید کنیم لذا فکر می کنم غربی ها باید اعتماد سازی لازم را انجام دهند و تمامی تحریمها را لغو کنند تا ما درصورت اطمینان کامل به آنها پروتکل الحاقی را در مجلس بررسی کنیم.