به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رویترز اظهار کرد: " لون اسنودن" پدر ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا که اخیرا برای دیدار با پسرش به مسکو سفر کرده بود، در سخنانی پس از ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک تصریح کرد، ادوارد هنوز اسرار و اطلاعات زیادی در اختیار دارد و باید در روسیه بماند تا مطمئن شود که داستان واقعی و حقیقی گفته شده است.

این نخستین باری بوده که از زمان پناهنده شدن ادوارد اسنودن در روسیه وی با پدرش دیدار و گفتگو کرده است. دولت روسیه پیش از این پناهندگی موقت یک ساله ای را به اسنودن داده است که این مساله موجب تشدید تنش در روابط مسکو و واشنگتن شد.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که در جریان دیدار با پسرش به وی چه گفته است، افزود، به او گفتم در روسیه بماند ولی این تنها نصیحت من به او بوده است. این لزوما به آن معنا نیست که ادوارد همین کار را انجام خواهد داد. وی در روسیه راحت است. او از اقامت در روسیه راضی و خوشحال است و کاملا به آنچه که انجام داده پایبند و متعهد است.

افشاگری اسنودن در زمینه فعالیت های جاسوسی و نظارتی سازمان امنیت ملی آمریکا شامل نظارت بر فعالیت های اینترنتی و شنود و ضبط مکالمات تلفنی موجب خشم و نگرانی کشورهای مختلف جهان از آلمان گرفته تا برزیل شده است.

وی افزود، ادوارد اطلاعات و اسناد بیشتری در اختیار دارد. ادامه حضور وی در روسیه به او اجازه می دهد تا این مسائل را به پیش برده و مطمئن شود که داستان واقعی و حقیقی گفته می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها تاکید کرده است که روسیه به شرطی به اسنودن پناه داده است که از آسیب رساندن به آمریکا خودداری کند.