به گزارش پارس به نقل از فارس، دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ساعتی قبل در ژنو در حالی پایان یافت که طرفین گفت وگوها را « با جزئیات بی سابقه» توصیف کرده اند. « ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این مذاکرات، با صدور بیانیه ای ابراز امیدواری کرده است گفت وگوها هرچه زودتر به نتایج عملی منجر شود.

هیگ بار دیگر مدعی شده است که این ایران است که باید گام اول را در روند مذاکرات بردارد. با این حال وی اعلام آمادگی کرده است که ۱+۵ گام های ایران را با « گام هایی متناسب» پاسخ دهد.

وی در بخشی از این بیانیه آورده است: من از رویکرد مثبت تری که دولت جدید ایران در مذاکره با ۱+۵ در ژنو اتخاذ کرد، استقبال می کنم. وزیر خارجه ظریف مبنایی برای مذاکرات ارائه کرد و مباحث جدی ای در مورد نگرانی ها رد و بدل شد. دیپلمات ها برای اولین بار بحث های واقعی تری در مورد موارد نگرانی های جدی جامعه بین الملل در مورد برنامه هسته ای ایران، با نمایندگان این کشور داشتند.

این بیانیه می افزاید: امیدوارم مذاکرات هرچه زودتر به نتایج عملی منجر شود. لازم است که ایران اولین گام را در برنامه اش بردارد و ما هم آماده ایم در پاسخ گام های متناسبی برداریم. مهم است که ما همچنان به تحرک مثبتی که در روند مذاکرات رخ داده ادامه دهیم، اما در عین حال نباید از یاد ببریم که برنامه هسته ای ایران همچنان در حال پیشرفت است. حجم از زیادی از کارهای دشوار در پیش روست، اما نباید این موقعیت را به هدر بدهیم.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قرار است در سطح مدیران سیاستی و با حضور « کاترین اشتون» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان در ژنو برگزار شود.