به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عبدالله المعلمی گفت: اگر مقدمات لازم برای انتقال سیاسی واقعی در سوریه انجام نگیرد نمی توان به اهداف مطلوب رسید و قبل از برپایی نشست ژنو ۲ باید به این موضوع توجه شود.

وی مدعی شد: ایران نقش منفی در سوریه ایفا می کند و امیدواریم که تهران از این سیاست خود دست بردارد. حمایت ایران از حزب الله لبنان در واقع دخالت در امور داخلی کشورهای عربی ایفا می کند و مسئولان جدید ایران باید گفته ها را عملی کنند.

نماینده دائم سعودی ها در سازمان ملل درباره لغو سخنرانی این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: سخنرانی در مجمع عمومی اختیاری است ما بیش از اینکه نیاز به سخنرانی داشته باشیم به اقدام عملی نیاز داریم.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی از سوی سعودی ها در مجمع عمومی افزود: عربستان در حال حاضر طرحی در مجمع عمومی سازمان ملل در دست بررسی دارد که بر ضرورت مجازات همه کسانی که دست به جنایات جنگی و ضد انسانی زده اند به ویژه به کارگیری سلاح شیمیایی در غوطه و ارجاع مسببان آن به دادگاه بین المللی تاکید دارد.

خاطرنشان می شود این اظهارات نماینده سعودی درسازمان ملل در حالی مطرح می شود که برخی گزارش ها از دخالت سعودی ها در ارسال سلاح شیمیایی برای تروریست ها حکایت دارد و این کشور با حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی از تروریست ها همه تلاش ها برای حل بحران سوریه را به شکست کشانده است.