به گزارش پارس به نقل از مهر، تیم مذاکراتی غرب ادعا می کند ایران در مذاکرات هسته ای رویکرد چانه زنی بازاری رادر پیش می گیرد، آنها به روحیات ایرانی ها آشنا هستند و برخی از آن ها به در مقاطعی به ایران سفر کرده اند. تیم جدید هسته ای ایران فردا با تیم مذاکراتی غرب در ژنو پای میز مذاکره می نشیند. ژنو پایتخت سیاسی اروپا سال ۸۷ تا ۸۹ در سه دور میزبان مذاکرات هسته ای بود. تیم مذاکراتی غرب با یک تغییر در ترکیب خود به ژنو آمده است.

"
کاترین اشتون بعد از خاویر سولانا مسئول مذاکرات هسته ای ایران شد. او در چند دور مذاکراتی که با جلیلی داشت و بعد از تغییراتی که رسانه های ایران بر سر لباسش آوردند متوجه شد باید با لباس های یقه بسته و بلند به مذاکرات بیاید.

"

هلگا اشمیت معاون اشتون یکی از افرادی است که در زمان مذاکرات سعدآباد همراه یوشکا فیشر به ایران سفر کرده و مطالعات عمیقی روی پرونده هسته ای ایران دارد اما همواره از مقام مافوق خود کسب اطلاع می کند؛ به عنوان مثال، وی در چند مذاکره با علی باقری معاون جلیلی تنها به ذکر جمله من در وضعیت مذاکره نیستم و باید با مقام های ارشد در بروکسل تماس بگیرم بهره می گرفت.

"

« وندی شرمن» نماینده آمریکا در مذاکرات ۱۵ آذر ۹۰ هنگام افتتاح و آغاز به کار سفارتخانه مجازی این کشور برای ایران  گفت: « ما می خواهیم به صورت مستقیم با مردم ایران ارتباط برقرار کنیم. ما می خواهیم همه مردم ایران به ویژه جمعیت بزرگ جوانان درداخل ایران بدانند که ایالات متحده به مردم ایران و تمدن آن ها عمیقا احترام می گذارد. »

"

بعد از اشتون شاید سایمون گس معروفترین چهره برای ایرانیان باشد. گس نماینده انگلیس در مذاکرات هسته ای است. او شهریورماه سال ۸۸ به ایران آمد و به عنوان سفیر این کشور در ایران حضور داشت. او در بدو ورودش به ایران حاشیه سازی کرد.   شهریور ۸۸ احمدی نژاد در واکنش به بخشی از اظهارات سایمون گس سفیر انگلیس مبنی بر اینکه" دولت بریتانیا قصد دخالت در امور ایران را ندارد" ، تأکید کرد: ملت ایران اساساً اجازه دخالت به بیگانه را نمی دهد. با این وجود گس تحرکاتی در داخل ایران انجام داد که نهایتا علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی از او به عنوان عنصر نامطلوب یاد کرد

"
ریابکوف یکی از مردان با نفوذ در سیاست خارجی روسیه به حساب می آید و در سال های گذشته، مقام های حساسی را عهده دارد بوده است.   با توجه به نفوذ وی در وزارت امور خارجه روسیه و همچنین حضور مستقیم در مذاکرات هسته ای ایران، بررسی آراء و افکار وی می تواند جالب توجه باشد. ریابکوف معتقد است که برنامه های هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است و هیچ دلیلی وجود ندارد که این برنامه ها ماهیتی نظامی داشته باشند. او آبان ماه سال ۹۱ سفری ناگهانی به ایران انجام داد و با برخی مقامات کشورمان دیدار کرد

"

« ژاک اودیبر» یکی از رادیکال ترین مذاکره کنندگان عضو گروه ۱+۵ بر علیه ایران بوده و کشورش هم همواره موضع منفی شدیدی درباره پذیرش حق غنی سازی ایران داشته است. تحلیلگران عقیده دارند اینکه وی درخواست ملاقات با طرف ایرانی را برای نخستین بار در طول چند سال مذاکره داشته نشان دهنده این است که مذاکراتی بسیار جدی در آلماتی در حال انجام است و صحنه با گذشته تفاوت کرده است.

"
ظاهرا چین مسئولیت مذاکرات هسته ای را  به « وانگ مین» ، نماینده سابق چین در سازمان ملل متحد سپرده است. « ما ژائوشو» ، نماینده سابق پکن در مذاکرات، به عنوان سفیر این کشور در استرالیا منصوب شده است. وانگ مین، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل از مخالفان تحریم علیه ایران است و پیش تر در سخنرانی های خود گفته بود پکن با مخالفت باهرگونه تحریم و تهدید علیه ایران به دلیل برنامه انرژی هسته ای این کشور خبر داده است.

"

هانس دیتر لوکاس رئیس هیئت آلمانی در نشست استانبول، تاکنون در چندین مورد به عنوان نماینده آلمان در کشورهای آسیایی و اروپایی فعالیت داشته است. او کمتر اظهار نظری درباره ایران داشته است