به گزارش پارس به نقل از فارس، « چارلز کاپوکا» از کارشناسان سیاسی طی مقاله ای در روزنامه « ستی زن» به بررسی تحرکات اخیر « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در مقابله با ایران پرداخت.

وی نوشت: اعلام نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن همزمان با اجلاس سازمان ملل مبنی بر اینکه اسرائیل به تنهایی آماده مبادرت به اقدامی است که ایران را (بمب) اتم زدایی نماید ملاحظاتی را به همراه دارد. اول اینکه اگر آنچه راکه جامعه بین المللی خوانده می شود و این جامعه پای خود را از اقدامات پیش گیرانه که شامل تهاجم نظامی علیه ایران است، بیرون کشیده و اسرائیل به تنهایی این اقدام راعملی می کند، پس بنظر آقای نتانیاهو ایران مدتها پیش خط قرمز را رد کرده و باید بخاطر آن تنبیه شود.

چارلز کاپوکا ادامه داد: اظهارات نتانیاهو می خواهد این اعتقاد را القاء نماید که اسرائیل بادارا بودن سیستم های فوق هوشمند و حرفه ای تنها طرفی است که اطلاعات مربوط به میزان سلاح های اتمی ایران را دارد و بقیه کشورها این اطلاعات را ندارند. این در حالی است که ماهواره های جاسوسی آمریکا تمام نقاط خاورمیانه را زیر نظر داشته و در جای جای این منطقه نیز مامورین اطلاعاتی دارد که کوچک ترین حرکت درخصوص مسائل هسته ای را پیگیری کرده وا طلاع رسانی می کنند.

وی افزود: اگر سیستم اطلاعاتی آمریکا در خصوص مسائل هسته ای ایران دروغ باشد، اسرائیل که یکباره نمی تواند از خواب بیدار شده و ادعا نماید ایران را بمباران می کند چون اسرائیل اطلاعات متقن دارد که آمریکا ندارد.

نویسنده در ادامه می نویسد: به خاطر دارم چند سال پیش اوباما و چند تن از اعضای NATO گفتند رفتار اسرائیل مانند یک بچه لوس است که همه چیز می خواهد و دوست دارد همه چیز بر وفق مرادش باشد و لو اینکه شرایط هیچ تضمینی را برای این خواسته و با اعمال وی فراهم نکرده باشد. در این زمان نیز ما می بینیم که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به هنگام سخنرانی رئیس جمهور جدید منتخب مردم ایران تنها نماینده اسرائیل است که سالن کنفرانس راترک می کند برای اولین بار روسای جمهور ایران و آمریکا با یکدیگر تلفنی صحبت می کنند که نشان از امید به بهبود روابط است، بخصوص پس از اینکه رئیس جمهور ایران خواهان مذاکره در مورد مسائل هسته ای برای پایان دادن به آن شد و در همین حال برای اولین بار رهبران NATO شاهد نشانه هایی از اشتی و صمیمیت از سوی رئیس جمهور ایران بودند، این وضعیت در حالی است که این کشورها از جمله پشتیبانان اسرائیل هستند با هوشمندی یکسان وتحلیل گران با درایت. لذا بر چه اساسی نتانیاهو مظنون به دلائل بقیه کشورها است و تنها این اسرائیل است که از میان جو مه آلود واقعیت رااز طریق این سخنان (نتانیاهو) می بیند.

وی تاکید کرد: عبارات بکار گرفته شده نتانیاهو در رسانه های بین المللی به طور گسترده ای منعکس شد. از جمله اینکه رئیس جمهور روحانی گرگی است در لباس میش این عبارت نه تنها حکایت از بدسگالی و بی اعتبار کردن گوینده دارد، بلکه گویاتر از پیامی است که رئیس جمهور ایران سعی در ارائه آن داشت و بر پر واضح است که هیچ حمایتی از این نامگذاری نشد.

یکی از موضوعاتی که در تمام طول سخنان نتانیاهو بچشم می خورد ارائه مدرک مبنی بر اینکه ایران از خط (قرمز) بمب اتمی عبور کرده است. این در حالی است که سیستم پادمان های بین المللی با حضور چند باره خود در ایران هیچگاه نگفته اند که این کشور مطمئنا در شرف دستیابی به بمب اتمی است. لذا عبارت ایران هسته ای واژه نادرستی است که در اصطلاح همان معنای کشور دارای بمب اتمی را می دهد. لذا اسرائیل می خواهد طرحی را برای ایران دارای بمب اتمی تهیه کند و آن را به معرض عموم برساند.

چارلز کاپوکا در ادامه تاکید کرد: به لحاظ سیاسی امری پوچ و بی ارزش است که کسی بخواهد ترسی را از هیولایی که وجود ندارد القاء نماید. لذا این رفتار دلالت بر طرحی بدبینانه و بدشگون که نمی دانیم اسرائیل ازآن چه قصدی دارد و یا اینکه با نیت منحرف کردن توجهات مردم از تلاش های خستگی ناپذیر اسرائیل در چنگ انداختن به زمین های فلسطین باشد.

جار و جنجال جهت جلب توجه جهانیان برای شروع جنگ (تهاجم) در سوریه نیز بیشتر به منظور تسریع در الحاق زمین های فلسطین توسط اسرائیل بود.

رفتار آمریکا و درگیری کشورهای NATO قابل قبول تر است زیرا آنها تا زمانی که پی نبرده باشند که اعمال دیگران تله و یا بلوف نیست به راه معمول (دیپلماسی) ادامه میدهند. ایران نیز این موضوع را می داند. لذا چرا ما نباید به رئیس جمهور ایران این فرصت رابدهیم که اظهارات خود را ثابت نماید. این سخنان دلالت بر ورود به عصر جدیدی را دارد که در آن ایران خواهان صلح و روند صلح آمیز در منطقه است.

وی در پایان تاکید کرد: طبل جنگ باید متوقف شود. خاورمیانه بیش از ظرفیت خود جنگ وکشتار داشته است و هم اکنون زمان ایجاد صلح است و نه یک خونریزی دیگر.