به گزارش پارس به نقل از فارس، « مقتدی صدر» در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای « الشرق الأوسط» به تشریح اوضاع عراق پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که اوضاع عراق را چگونه می بینید و به عقیده شما به کدام سمت می رود؟ اظهار داشت: من از قبل هم گفتم و همچنان می گویم که اوضاع عراق خطرناک است و امروز نه تنها عراق در اوج خطر قرار دارد بلکه خطرات بیشتری برای عراق در راه است، عراق امروز اسیر تروریسم، افراطی گری و خشونت است، حاکم امروز عراق، تروریسم، خودروهای بمب گذاری شده، قتل و خونریزی است، امروز قوانین حاکم نیست و تنها مرگ حکومت می کند و این اوضاع عراق است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ارتش مهدی تحت رهبری شما همچنان وجود دارد؟ تصریح کرد: بله ولی فعالیتش راکد و متوقف است.

خبرنگار الشرق الأوسط سوال کرد که نظر شما درباره ترکیه چگونه است و آیا به نظر شما دخالت منفی در امور عراق دارد؟ و صدر در پاسخ گفت: ترکیه در تظاهرات های موصل، الانبار و سامراء دخالت کرد اما غیر از اینها در امور داخلی عراق دخالتی نکرده است.

وی همچنین با اشاره به علت نهادینه شدن طائفه گرایی در عراق و غیره تصریح کرد: اینها طرح های آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی است، اشغال عراق سودی به حال آنها نداشت زیرا ما آنها را از سرزمین خود بیرون کردیم و به همین دلیل به طایفه گرایی برای تضعیف ما روی آوردند و عملا نیز طایفه گرائی باعث پراکندگی ما شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کرد؟ اظهار داشت: مقاومت نظامی… مقاومت سنی و شیعه عراق… همه عراقی ها در برابر اشغالگران ایستادند.

صدر همچنین به این سوال خبرنگار الشرق الأوسط که اوضاع چگونه به اینجا رسید و چه کسانی باعث بوجود آمده این وضع شدند؟ پاسخ داد: به عقیده بنده علت این مسئله نبودن یک شخصیت حاکمی است که برای این جامعه و همه جریان های آن پدری بکند و همین امر باعث شده است که وضعیت به اینجا برسد و گذشته از آن علت اصلی نیز « صدام حسین» و اشغالگران هستند.