به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه تلویزیونی « طلوع نیوز» اظهار داشت: « اعزاز احمد چودری» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در اظهار نظری درباره توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن گفت: جزئیات مذاکرات امنیتی کابل-واشنگتن مشخص نیست، اما هر موضوعی که هست باید شفاف و روشن باشد.

نزدیکی کابل - واشنگتن درباره توافقنامه امنیتی شماری از مقامات پاکستانی را نگران کرده است.

« رحیم الله یوسفزی» کارشناس پاکستانی در گفت وگو با طلوع نیوز اظهار داشت: افرادی که از بیرون از مرزهای افغانستان وارد این کشور می شوند، باعث نگرانی دولت افغانستان می شوند و دولت افغانستان از آمریکا خواسته که پاکستان را تحت فشار قرار دهد تا از ورود این افراد به داخل افغانستان جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: به رغم آن که آمریکا تاکنون به دولت افغانستان پاسخ روشنی نداده اما باز هم این امر باعث نگرانی مقامات پاکستانی شده است.

« محمودشاه» از افسران بازنشسته پاکستان نیز می گوید: افغانستان از آمریکا خواسته است که علیه افرادی که از پاکستان به افغانستان می آیند اقدام کند، درخواست افغانستان از آمریکا بدین معنا است که دولت کابل از واشنگتن خواستار حمله به پاکستان است، چیزی که پاکستان با آن مخالف است.

دولت کابل و شخص رئیس جمهور این کشور بارها اعلام کرده است که لانه های تروریسم در خاک افغانستان نیست و برای مبارزه با این پدیده جنگ باید به بیرون از مرزهای افغانستان کشانده شود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در سفری غیرمنتظره وارد کابل شد و در چهار دور گفت وگوی طولانی و نفس گیر با رئیس جمهور افغانستان پیش نویس توافقنامه امنیتی با کابل را امضا کرد.

پس از رایزنی ها در این مورد ۲ طرف در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که در خصوص موارد کلیدی به جز بحث مصونیت قضایی نظامیان آمریکایی در افغانستان توافق کرده اند.