به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « رصد» اظهار داشت: مصر بخشی از فایل صوتی گفت وگوی « یاسر رزق» سردبیر روزنامه « مصری الیوم» با « عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر را منتشر کرده که السیسی در آن به قصد و نیتش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر اشاره می کند.

با وجود اینکه از سوی تعدادی از جریان های حامی سیسی کمپین هایی برای دعوت از او برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شده ولی وی بارها در رسانه ها مسئله حضورش در انتخابات را تکذیب کرده بود.

السیسی در این فایل صوتی تأکید می کند که به دلیل اینکه او هنوز قصد خود از کاندید شدن را به صورت علنی اعلام نکرده، تعداد زیادی درباره حضورشان در انتخابات صحبت می کنند، او همچنین با اشاره به گفت وگو با « حمدین صباحی» کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری گفت که صباحی گفت وگویشان را تحریف کرده زیرا او نگفته که نمی خواهد در انتخابات شرکت کند.

وزیر دفاع مصر در جای دیگری از این گفت وگو از خبرنگاران و حامیان کودتای نظامی می خواهد که کمپین راه بیاندازند که بر اساس آن ماده ای به قانون اساسی اضافه شود تا در صورتی که السیسی در انتخابات شکست بخورد بتواند در مقام وزیر دفاع مصر ابقا شود.

در همین راستا « احمد منصور» یکی از خبرنگاران مطرح مصری در واکنش به انتشار این فایل گفت: این افشاگری ها نشان داد که السیسی شخصیتی سست و تهی و ضعیف دارد و مانند گربه ای است که تلاش می کند هیبت شیر را به خود بگیرد.

در طول چند دهه گذشته بعد از « جمال عبدالناصر» ، « انور سادات» و « حسنی مبارک» که همه رؤسایی جمهور با پیشینه نظامی در مصر بودند تنها « محمد مرسی» رئیس جمهور منتخب و غیر نظامی این کشور بوده است.