به گزارش پارس به نقل از مهر، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کرد: انفجار خودروی بمبگذاری شده در یک مرکز تجاری در سامرا در جنوب تکریت سبب کشته شدن دست کم هشت نفر و زخمی شدن پانزده نفر دیگر شد.

از سوی دیگر منابع نظامی عراقی اعلام کردند: سه فرد مسلح با سد کردن مسیر شیخ ریاض علی العبیدی شیخ قبیله العبید در مقابل منزلش در منطقه ام کصبیه در شمال منطقه الدور در ۲۵ کیلومتری شرق تکریت در استان صلاح الدین وی را با زور با خود بردند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق بیان کرد: بمب کار گذاشته شده در نزدیکی مزرعه ای در نزدیکی منزل یک افسر عراقی در روستای النصر در منطقه ابوغریب در غرب بغداد سبب کشته شدن این نظامی و زخمی شدن سه غیر نظامی شد.

منابع نظامی عراقی از شروع عملیات امنیتی گسترده در مناطق غرب استان کرکوک و در تعقیب اعضای القاعده خبر دادند.

این منابع افزودند: این عملیات پس از اقدامات اعضای القاعده در حمله به منازل و نیروهای نظامی در مناطق جنوب غرب کرکوک انجام شده است.

منابع نظامی عراقی بیان کردند: این گروههای مسلح با این اقدامات قصد خودنمایی داشتند. در عملیات ارتش و نیروهای پلیس علیه القاعده چهارنفر از آنها بازداشت و تعدادی از افرادی که به وسیله آنها به گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند.

مسئولان امنیتی عراقی از بازداشت پانزده نفر از اعضای گروههای مسلح در جنوب کرکوک خبر دادند.

منابع نظامی عراقی در استان نینوی اعلام کردند: ارتش عراق طی عملیاتی در جنوب موصل هفت نفر از افراد مسلح را به هلاکت رساند.

یک منبع نظامی عراقی در استان الانبار بیان کرد: در اثر بمب کار گذاشته شده در کنار جاده ای در منطقه الجزیره در شمال الرمادی که در مسیر یک گشتی پلیس منفجر شد دو نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر مسرور بارزانی مشاور امنیت ملی منطقه کردستان عراق اعلام کرد: تروریستهایی که دست به انفجارهای اربیل زدند از ساکنان استان نینوی و عرب و وابسته به تشکل دولت اسلامی عراق و شام بودند و هیچ کردی میان آنها وجود ندارد.

وی افزود: این افراد خودروهایی که برای انفجار از آن استفاده شد را از استان کرکوک خریداری و در موصل بمبگذاری کرده بودند.

بارزانی با اشاره به بازنگری در تدابیر امنیتی باری مقابله با نفوذهای بعدی به این مناطق بیان کرد: نیروهای امنیتی تعدادی از تروریستهای مرتبط با عملیات انفجاری را دستگیر کردند و عزم جدی برای ممانعت از ورود تروریسم به منطقه دارند.