به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و نظرات پیشنهادی کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع در مورد سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مطرح و پس از بحث و بررسی، مواردی از این سیاست ها به تصویب رسید.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا و رؤسای قوه مجریه و مقننه، وزیر اطلاعات، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز به عنوان مدعو حضور داشتند، ابتدا نظرات پیشنهادی کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع در مورد سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی مطرح شد و پس از بحث و بررسی اعضا، مواردی از این سیاست ها به تصویب رسید.

در مقدمه این سیاست ها آمده است: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله و با رویکردی حماسی، جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا ابلاغ می گردد: همچنین موارد زیر به تصویب رسید:

۱- تأمین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی، حداکثر کردن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری های جمعی و تأکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط.

۲- پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده سازی و اجرای نقشه ی جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان.

۳- محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد، با تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری، ایجاد بستر رقابت در تولید با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های متنوع مناطق کشور براساس آمایش سرزمینی، با هدف دستیابی به جایگاه بهینه ی بهره وری در توسعه اقتصاد ملی.

ادامه بررسی و تدوین این سیاست ها به جلسات آتی مجمع موکول شد.