به گزارش پارس ، فارس به نقل از المنار اظهار داشت: ارتش سوریه با ورود به منطقه « خناصر» در ریف حلب این منطقه را دوباره تحت کنترل خود درآورد.

ارتش پس از درگیری های شدید با نیروهای جبهه النصره در اطراف حلب آنها را وادار به عقب نشینی از مناطقی کرد که از سه هفته قبل در آنجا مستقر شده بودند.

یگان های ضد هوایی ارتش در عملیات پاکسازی ریف حلب نقش اساسی را داشتند و توانستند منطقه راهبردی تل خناصر که در نزدیک فرودگاه نظامی منگ قرار دارد را دوباره در اختیار بگیرند.

علاوه بر اهمیت امنیتی این منطقه برای تاسیسات نظامی اطراف حلب، پس از کنترل بر این منطقه ارتش می تواند امنیت را به جاده سلمیه-حلب دوباره بازگرداند.

در سوی دیگر، درگیری های مستمری بین شبه نظامیان کُرد با نیروهای داعش در اطراف حلب در جریان است به طوری که رسانه های وابسته به مخالفان از کشته و زخمی شدن تعداد زیادی نیروهای دو طرف خبر داده اند.

دو منطقه عفرین و اعزاز کانون درگیری ها در استان حلب هستند و حجم درگیری ها به قدری افزایش یافته که رسانه های محلی گفته اند که اهالی عفرین در حال ترک خانه های خود هستند تا به مناطق امن مهاجرت کنند.

تروریست های داعش با هدف قرار دادن مناطق مسکونی با خمپاره و راکت شرایط دشواری برای مردم منطقه رقم زده اند.

از سوی دیگر ارتش سوریه نیز وارد درگیری با نیروهای داعش در ریف حلب شده تا آنها را وادار به عقب نشینی از این منطقه کند و در آخرین حمله خود توانست یکی از انبارهای مهمات تروریست ها را منهدم کند.

ارتش در لاذقیه نیز توانست با هدف قرار دادن یکی از ستادهای فرماندهی تروریست ها بیش از ۴۰ نفر از آنها را بکشد.

تروریست ها در حمص اما وضعیت متفاوتی دارند و پس از شکست های متعدد اکنون تنها با بمب گذاری و هدف قرار دادن اماکن عمومی تلاش دارند تا شرایط برای فراری دادن مردم را آماده کنند.

در همین راستا نیروهای ارتش آزاد با شلیک چندین خمپاره و موشک پالایشگاه شهر حمص را هدف قرار دادند.