به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مارک گلن، تحلیلگر آمریکایی در گفت وگو با شبکه خبری پرس تی وی گفت: من فکر می کنم این شاخص خوبی است که مردم به اندازه کافی آماده ورود به فصل دیگری هستند که نه تنها زندگی خودشان، بلکه منافع دیگران و به طور کلی نوع بشر در این سیاره خاکی را نیز در نظر می گیرد.

او هم چنین به نظرسنجی آنلاین روزنامه گاردین اشاره کرد که نشان می دهد تعداد زیادی از مخاطبان این روزنامه علاقمندند که روحانی، برنده جایزه نوبل شود.

گلن گفت که سخنرانی صلح طلب اخیر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل این واقعیت را ترسیم کرد که مردم در نهایت خسته از جنگ هستند و این بیماری و خستگی ناشی از جنگ در خاورمیانه تنها به نفع رژیم صهیونیستی است.

با توجه به این نظرسنجی، روحانی به دلیل اقدامات دیپلماتیک اخیر خود از جمله درخواست برای ایجاد روابط با غرب بر مبنای احترام و درک متقابل، مورد تحسین قرار گرفته است.

روحانی، در سخنرانی خود در شصت و هشتمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای جهان نیست و تهران آماده مذاکره در مورد برنامه هسته یی خود با شفافیت کامل است.

در اولین ارتباط مستقیم بین رییسان جمهور ایران و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹، حسن روحانی، رییس جمهور ایران در تاریخ ۲۷ سپتامبر پیش از ترک نیویورک با باراک اوباما، همتای آمریکایی اش گفت وگویی تلفنی داشت.

گلن گفت: این وضعیت یا بخشی از یک فرایند فکری آشکار است یا این که آن ها با تمام وجود به این احساس دست یافته اند که تا زمانی که اسراییل وجود دارد، جنگ پایان نخواهد یافت و من فکر می کنم که مردم به اندازه کافی آماده بازگشت به صلح و رفاه هستند.