به گزارش پارس به نقل از فارس، رئیس جمهوری روسیه انتخاب مجدد همتای آذربایجانی خود را به وی تبریک گفته و وزارت امور خارجه روسیه نیز بر تقویت مشارکت دو کشور با انتخاب مجدد « الهام علی اف» به سمت ریاست جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری « نووستی» ، " ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به" الهام علی اف" همتای آذربایجانی خود انتخاب مجدد وی به سمت ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفت.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در جریان گفت وگویی تلفنی با علی اف یادآور شد که پیروزی قاطع وی در انتخابات روز گذشته نشانه اعتبار سیاسی بالای او و حمایت فعال مردم آذربایجان از وی و خط مشی سیاسی وی در راستای توسعه اجتماعی-اقتصادی و تقویت مواضع بین المللی این کشور است.

بر اساس این اطلاعات، رئیس جمهوری روسیه همچنین تمایل خود برای کار مشترک در راستای تقویت مشارکت دو کشور، توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها در جهت منافع دو ملت روسیه و آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.

" الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد که مقامات مسکو امیدوارند که انتخاب مجدد الهام علی اف در سمت ریاست جمهوری مشارکت راهبری روسیه و آذربایجان را تقویت کرده و هیچ تغییری در خط مشی دو کشور در این راستا بوجود نیاید.

بر اساس آخرین اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات آذربایجان بعد از شمارش آراء در ۵۴۶۶ از ۵۴۹۲ حوزه انتخاباتی، علی اف توانسته ۸۴.۵۹ درصد آراء را به خود اختصاص بدهد. میزان مشارکت مردمی در انتخابات ۷۲.۱ درصد اعلام شده است.