به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از روزنامه الوطن نوشت: انتشار خبر ازدواج یک دختر ۱۰ ساله عربستانی که در کلاس چهارم ابتدایی درحال تحصیل بود، سر و صدای بسیاری در عربستان به پا کرده است.

پس از انتشار این خبر دادگاه منطقه « السهی» عربستان که محل سکونت این دختر ۱۰ ساله است، با احضار پدر این کودک از وی درباره این ازدواج و اذن شرعی آن سوال کرد.

پایگاه های سعودی افشا کرده اند که این دختر ۱۰ ساله دارای مادری یمنی و پدری سعودی است و پدرش او را در شناسنامه خود و به عنوان یکی از اعضای خانواده اش ثبت نکرده و پس از انتشار خبر ازدواجش در رسانه ها او را از رفتن به مدرسه منع کرده است.

این درحالی است که یکی از وکلای عربستانی صیغه عقد ازدواج این دختر ۱۰ ساله را به این جهت که به سن بلوغ نرسیده و به اصطلاح قاصر است و دوم اینکه این عقد بدون کسب مجور صورت گرفته، باطل دانست.

این وکیل عربستانی همچنین دو طرف این قضیه یعنی پدر این کودک و کسی که به همسری وی درآمده، را زیر سوال برد که چگونه طرف اول راضی به این ازدواج و طرف دوم چگونه به همسری گرفتن این کودک شده است.

این موضوع بنابر تاکید این وکیل عربستانی بیش از پیش وضعیت حقوق بشر و جایگاه آن را در عربستان زیر سوال می برد و در چنین شرایطی مراکز مدافع حقوق بشر باید پیگیر این قضیه و دفاع از حقوق این کودک که حتی توان انجام کارهای شخصی خود را هم ندارد، برعهده بگیرد و دادگاه های سعودی اطرافی که در این قضیه دست دارند را بازخواست کند.