به گزارش پارس بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به طرح « نظرسنجی پیرامون مذاکره با آمریکا» از سوی برخی دولتمردان گفت: نظرسنجی در رابطه با مذاکره ایران و آمریکا یک عوام فریبی، خدعه، نیرنگ و خیانت به کشور است.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری منافع ملی اش را بر اساس نظرسنجی تعیین نمی کند، از رئیس جمهور پرسید اگر آقای روحانی چنین نمونه ای در دنیا سراغ دارند به ما معرفی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر نتیجه نظرسنجی مثبت باشد باید به هر قیمتی با آمریکا مذاکره نماییم، متذکر شد: مهم همین قیمت ها، الگوها و آرمان های انقلاب اسلامی است. نظرسنجی در این راه به نوعی کنار گذاشتن آرمان های انقلاب و یک کار انحرافی است.

نوباوه در واکنش به بحث های مطرح شده پیرامون مذاکره ایران و آمریکا خاطر نشان کرد: ایران هیچ مذاکره ای به غیر از مذاکره با گروه ۱+۵ در خصوص مسائل هسته ای با آمریکا ندارد و آن هم در صورتی است که آنها حسن نیت خودشان را اثبات نمایند.

وی با بیان اینکه ایران به غیر از رژیم صهیونیستی که یک رژیم نژادپرست است با هیچ کشوری خصومت ندارد و با همه جهان بر اساس ارتباط متقابل ارتباط خواهد داشت، افزود: اما اگر آمریکا بخواهد از مذاکره بر علیه مذاکره استفاده کند و به دنبال امتیاز و زیر سؤال بردن ابهت جمهوری اسلامی ایران در جهان باشد، طبعا مسیری برای مذکره باقی نخواهد ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح حذف شعار « مرگ بر آمریکا» اظهار داشت: مرگ بر آمریکا یک شعار کلاسیک نبود که بخواهیم آن را حذف کنیم، مرگ بر آمریکا برخاسته از خاستگاه مردم است و به دلیل ظلم هایی است که آمریکا به ملت ایران روا داشت.

نوباوه در پایان متذکر شد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شیطان و هر وقت توانستیم « اعوذبالله من الشیطان الرجیم» را حذف کنیم آن وقت به فکر حذف شعار « مرگ بر آمریکا» هم می افتیم.