به گزارش پارس به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیئت ها، ماده ۳ این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، رؤسای کمیسیون ها و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در مجامع، شوراها و هیئت ها به عنوان عضو حضور دارند، وظایف نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی را نیز برعهده داشته و موظف به انجام آن وظایف طبق آئین نامه داخلی مجلس هستند.

وکلای ملت با ۱۴۸ رأی موافق، ۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۳ طرح مذکور را مصوب کردند.

همچنین خانه ملتی ها در مصوبه دیگری در ماده ۴ این طرح مقرر کردند، در صورتی که هر یک از شوراها، مجامع و هیئت هایی که طبق قانون دارای نماینده ناظر هستند، اقدام به تشکیل کمیته یا شورای فرعی نمایند موظفند مراتب را به نماینده ناظر و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی اطلاع دهند، نماینده مذکور، عضو ناظر کمیته یا شورای فرعی است و عند اللزوم در جلسات آن شرکت می کند.

نمایندگان ملت با ۱۴۹ رأی موافق، صفر رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۴ این طرح را به تصویب رساندند.

خانه ملتی ها نیز در ماده ۵ مصوب کردند که همه نمایندگان ناظر طبق آئین نامه داخلی مجلس از ابتدای هر دوره به مدت دو سال انتخاب می شوند و روش های تعیین شده برای انتخاب نمایندگان ناظر در سایر قوانین و مقررات به روش پیش بینی شده در آئین نامه مذکور اصلاح می شود.

نمایندگان مجلس با ۱۳۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه ماده ۵ را به تصویب رساندند.