به گزارش پارس به نقل از فارس، در واکنش به پیشنهاد « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه مبنی بر میانجی گری آلمان در حل بحران سوریه، « گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان این پیشنهاد را رد کرد.

وستروله که در آستانه خروج گروهی از نظامیان آلمانی از افغانستان در این کشور به سر می برد با انتقاد شدید از اسد به دلیل اظهارات وی در گفت وگو با اشپیگل به خبرنگار این نشریه گفت: « با انکار نمی توان به راهکاری صلح آمیز در سوریه دست یافت. شرایط به قدری جدی است که جایی برای چنین نمایش هایی نیست. »

وزیر خارجه آلمان افزود: « ما به اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد (در سوریه) گفتیم که همه توان خود را برای اجرای راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه به کار می گیریم. »

وستروله از برگزاری کنفرانس ژنو برای دستیابی به راهکاری سیاسی در حل بحران سیاسی در سوریه حمایت کرد. کنفرانسی که با حضور همه طرف های درگیری بحران و نه با مداخله یک کشور برگزار شود.

اسد در گفت وگو با « اشپیگل» ضمن رد اتهاماتی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی در کشورش علیه مخالفان گفته بود که آلمان کشوری است که می تواند نقش میانجی در حل بحران کشورش ایفا کند.