به گزارش پارس به نقل از کیهان: خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بسط و تبیین این گزاره پرداخت و نوشت: تحریم اقتصادی علیه ایران و تهدید نظامی علیه سوریه هرچند ممکن است موفقیت غرب به نظر آید اما تحلیلگران هشدار می دهند که این امر خود محدود بودن قدرت غرب را آشکار می کند.
دومینیک موازی از موسسه فرانسوی روابط بین الملل در این باره می گوید: « گفتن این که « درست شد؛ بهشان نشان دادیم که از همه قویتریم و باید به خواست ما گردن بگذارند» با واقعیت جور درنمی آید. واقعیت آن است که سوری ها هم مثل ایرانی ها و مثل روس ها می دانند که غرب واقعا توان حمله را ندارد. چماق ما دیگر خیلی ضعیف شده بنابراین امتیاز برای آن ها می تواند خیلی درشت تر شود. »
تی یری کوویل، از « موسسه روابط بین المللی و استراتژیک» ، معتقد است: « آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که حل بحران های منطقه - سوریه، عراق و افغانستان- بدون مذاکره مستقیم با ایران به جایی نمی رسد. بحران سوریه همچنین چشم عده زیادی را باز کرده است. فهمیده اند که نمی شود از یک طرف گفت « ما خواستار راه حل سیاسی برای سوریه هستیم» و از طرف دیگر در قبال ایران موضع عقاب ها را گرفت. »