به گزارش پارس ، حسین طلا در گفتگو با مهر، در خصوص تغییر روابط ایران و آمریکا گفت: اگر اروپا و آمریکا تصور کردند حضور ما در سازمان ملل و تمایل به گفتگو از سر ضعف بوده و یا تحریم ها اثر کرده اشتباه کرده اند، مواضع ما از سر اتمام حجت بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در تاریخ ملت محرم و رمضان هستیم نه تحریمها بر ملت ایران اثر کرده و نه فشارها و زورگویی ها و تهدیدات اثر دارد.

وی تصریح کرد: ما یک سوال از آمریکا داریم، یک دلیل بیاورند که ملت ایران بتوانند به دولت آمریکا اعتماد کنند، تاریخ کشور ما مملو از دلایلی است که نباید به آمریکا اعتماد کنیم.

طلا با اشاره به اظهارات وزیر خارجه کانادا در سازمان ملل گفت: وزیر خارجه کانادا در سازمان ملل خواستار افزایش فشارها به کشور ایران شد و بعد هم گفت ما موظف هستیم منافع آمریکا و اسرائیل را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: جان کری نیز پس از گفتگو با ظریف در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ما قرار نیست فشارها را بر ضد ایران کم کنیم تا زمانی که شفاف سازی نشود، پروتکل ها امضا نشود و اجازه بازدید از فردو داده نشود فشارها کاهش نخواهد یافت.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه درب سایت فرودو به روی آژانس باز است گفت: دوربین های آژانس در سایت فردو نصب است و دایماً در حال تصویربرداری هستند، هر ۱۰ تا ۲۰ روز نیز کارشناسان آژانس در سایت فردو حضور می یابند و بازرسی های لازم را انجام می دهند، آقای جان کری یا بی اطلاع است و یا دروغ می گوید و برای فریب جهانیان حرف می زند.

وی اظهار داشت: اشتون نیز اعلام کرده اعمال فشار بر ایران همچنان در برنامه های ما قرار دارد، جو بایدن نیز پا را فراتر گذاشته و اظهار داشته است که نگاه ایرانی نگاهی نظامی است، باید فشارها را افزایش دهیم.

طلا تصریح کرد: این چه مذاکراتی است که همچنان آمریکا و اروپا به ما چنگ و دندان نشان می دهند.

وی با تقدیر از سخنان روحانی در سازمان ملل گفت: در اظهارات روحانی کلاماً مشخص است که ملت ایران از حق خود در غنی سازی کوتاه نخواهند آمد و همچنین ملت ایران آماده شفاف سازی هستند.

وی ادامه داد: ملت ایران ملتی صلح دوست و خطوط قرمز ما مشخص است، ما هیچگاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم و معتقدیم تکلیف سوریه از طریق دموکراسی و حق انتخاب مردم مشخص می شود، برای این راه نیز آماده همکاری و شفاف سازی هستیم.

طلا با تاکید بر این که جمهوری اسلامی در حال حاضر با آمریکا مذاکره نمی کند چون ما به آمریکا اعتماد نداریم، گفت: ما فقط بر سر حقوق مان با جهان صحبت می کنیم و برای دستیابی به حقوق مان شفاف سازی می کنیم و طرف غربی نیز باید تحریم ها را رفع کند.