به گزارش پارس به نقل از مهر، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران عصر روز جمعه با نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با رئیس جمهوری کشورمان اظهار داشت: برخی از کشورهای عربی و منطقه ایی نتوانسته اند درک درستی از شرایط جدید منطقه ای و جهانی داشته باشند و همگام با این شرایط جدید، سیاست خارجی خود را ترسیم نمایند. جمهوری اسلامی ایران موقعیت ویژه ای در منطقه و جهان داشته و حل مشکلات منطقه بدون درنظر گرفتن نقش و موقعیت جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست. در خصوص بحران سوریه نیز از ابتدای تحولات، کاملا مشخص بود حل این بحران بدون مشارکت جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست.

نبیه بری با اشاره به وضعیت لبنان اظهار داشت: نکته مهم این است که بسیاری از احزاب و جریان های سیاسی لبنانی اکنون به این باور رسیده اند که تنها راه حل مشکلات داخلی لبنان، گفتگو و احترام به دیدگاه طرف مقابل است.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تأکید بر سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و استقرار لبنان، به مذاکرات وزیر امور خارجه با وزرای خارجه ۵+۱ در نیویورک اشاره کرد و آخرین تحولات پرونده هسته ای کشورمان را در پرتو نشست اخیرکشورهای ۵+۱ با جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تشریح نمود.

ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه لبنان

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با عدنان منصور وزیر خارجه لبنان ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به سخنرانی های ارائه شده در اجلاس سالانه سازمان ملل اظهار داشت: سخنرانی دکتر روحانی در سازمان ملل مورد توجه کشورهای جهان قرار گرفت و تأثیر بسیار مثبتی بر مخاطبان جهانی گذاشت. می توان گفت نقطه ثقل اجلاس سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران و تحولات سوریه بود. تأکید بر راه حل سیاسی در سوریه و مبارزه با تروریسم بین المللی از مهمترین مسایلی بود که مورد اهتمام کشورهای جهان قرار گرفت.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به موفقیت دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توانست به پیروزی بزرگی در سیاست خارجی دست یابد و این مسئله رژیم صهیونیستی را بسیار خشمگین کرد تا جائیکه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بخش مهمی از سخنرانی خود را به مسئله هسته ای ایران اختصاص داد.

عدنان منصور ضمن ابراز امیدواری جهت حل سیاسی بحران سوریه و برگزاری اجلاس ژنو۲ به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان و نقش سازنده کشورمان برای حل مشکلات منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون کشورهای اروپایی و غرب به این حقیقت پی برده اند که حل مشکلات کشورهای منطقه بدون بهره مندی از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران ممکن نیست.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه و جهان اظهار داشت: تحولات سوریه روند مثبتی را به سمت دستیابی به راه حل سیاسی طی می کند و در این راستا نیازمند آن است که آمریکا و دیگر کشورهای منطقه و جهان دست از حمایت تسلیحاتی و مالی گروه های تروریست سوریه برداشته و پایبندی عملی خود را به راه حل سیاسی به اثبات برسانند.

لازم به ذکر است در این ملاقات نسخه ای از کتاب“ فنآوری ایرانی در خدمت صلح و سعادت بشری حاوی آخرین دستاوردهای فناوری جمهوری اسلامی ایران، تقدیم وزیر خارجه لبنان شد.