به گزارش پارس به نقل از مهر، رهبر حزب مِرِتص نیز گفت صحبت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران باعث به وجود آمدنِ این ذهنیت دانست که" خطر ایران، تنها برای اسرائیل است" .

به گزارش" جروزلم پست" ، سخنرانی بنیامین نتانیاهو با انتقاد نمایندگان احزاب کارگر و مرتص در کنست و هم چنین لابی صلح طلب از نوعِ صهیونیستی" جی. استریت" در واشنگتن مواجه شد.

جی. استریت با انتشار بیانیه‎ ای، نارضایتی خود را نسبت به این که وی بیشتر زمان خود را صرفِ" دادنِ وعده آینده بهتر به فلسطینیان" -به خصوص در راستای مذاکراتی که در جریان است- نکرد، ابراز داشت.

این تشکل اعلام کرده است: " سخنرانی نخست وزیر در مجمع عمومی سازمان ملل، یک فرصتِ از دست رفته است. از ۳۳ دقیقه خود، وی کمتر از دو دقیقه را به صحبت درباره مذاکره صلح با فلسطینیان اختصاص داد و انگار می‎ خواست نشان دهد این موضوع برای وی اولویت بالایی ندارد. "

آلون پینکاس -سرکنسول سابق در نیویورک- که بارها از نتانیاهو انتقاد کرده است نیز در پاسخ، توئیت کرده بود که نتانیاهو بیشتر زمان صحبت خود را به ایران اختصاص داده بود زیرا اصلی‎ ترین سوژه مجمع عمومی بوده است.

آیلت شاکد -از حزب خانه یهود- همکارانش در کنست را به دلیل شرکت در کنفرانس جی. استریت در هفته جاری در واشنگتن مورد حمله قرار داد و به مخالفت این تشکل به اعمال تحریم علیه ایران اشاره کرد.

شلی یاشیموویچ -رهبر حزب مخالفِ کارگر- که یکی از سخنرانان کنفرانس بوده است نیز ناامیدی خود را از این که نتانیاهو بحث فلسطینیان را مورد توجه قرار نداده است، ابراز داشت. وی همچنین نحوه مواجهه وی با موضوع ایران را نادرست دانست.

وی گفت: " نحوه برخورد با ایران این است که به آمریکا اجازه دهیم، رهبری تلاش بین‎ المللی را در دست داشته باشد؛ نه این که بر انزوای اسرائیل تاکید کنیم. "

اسحاق هرزوگ -رقیب وی در حزب کارگر- نیز از عدم بیان آنچه وی" رفتار متفاوت ایران در ۱۰ روز اخیر" نامید، صحبت کرد.

وی گفت نخست وزیر پاسخِ لازم را با" تغییر راهبردی جمهوری اسلامی" نداده است.

ناخمان شای -حزب کارگر- افزود نتانیاهو" در حال جنگیدن نبردهای پیشین است، در حالی که شرایط دنیا تغییر کرده است. "

زهوا گال-اون -رهبر حزب مرتص- نیز گفت نتانیاهو باید تلاش‎ های آمریکا و جامعه بین‎ الملل را درباره" از کار انداختنِ برنامه هسته‏ ‎ ای ایران" از راه دیپلماتیک و تحریم‎ ها مورد ستایش قرار بدهد.

وی گفت: " اما نتانیاهو به گفتمان قدیمی تهدید و حمله‎ ی خود متوسل شد. "

اما در نقطه مقابل، عمر بار-لِو (کارگر) و ایلی ییشای (شاس) از نمایندگان عضو احزاب مخالف، از سخنرانی وی تمجید کردند و صحبت‎ های وی درباره ایران را حرفِ همگان دانستند.

دانی دانون، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد سخنرانی نتانیاهو پیام روشنی به ایران و جامعه بین‎ الملل فرستاده است.