به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، « چکو مناچه» ، تحلیلگر شبکه ده تلویزیون اسرائیل در گفت وگو با رادیو اسرائیل گفت: « حسن روحانی» ، ستاره نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود و اوج درخشش وی را می توان در مصاحبه وی با شبکه « سی ان ان» بود، به ویژه وقتی خبرنگار این شبکه در پایان مصاحبه از وی خواست پیامی به زبان انگلیسی بدهد و این امری بی همتا و بی نظیر برای یک رهبر ایرانی به شمار می آید.


مناچه در ادامه افزود: روحانی بسیار شفاف و واضح سخن می گوید و در مصاحبه با شبکه « سی ان ان» در واقع زیر پای اسرائیل را خالی کرد. وی با لبخند درحالی از هولوکاست سخن گفت و آن را محکوم کرد که در کنار آن محکومیت دیگر کشتارها را نیز اعلام و در عین حال بسیار هوشمندانه با بیان اینکه وی یک تاریخ دان نیست، از این موضوع گذر کرد.


این تحلیلگر صهیونیست در ادامه تاکید کرد که به نظر من هم اکنون اسرائیل در شرایط استثنایی گرفتار آمده است، چون جامعه بین المللی هم اکنون بیش از پیش به سمت برقراری رابطه با ایران و همکاری با آن و حل اختلافات خود با تهران از طریق گفت وگو ومذاکره روی آورده و این امری ناامید کننده برای اسرائیل است.


مناچه گفت: این یک واقعیت است که « بنیامین نتانیاهو» در انزوا به سر می برد و تمام توجه وی را هم اکنون ایران و مذاکرات آن با آمریکا به خود اختصاص داده و در این شرایط وظیفه نخست وزیر اسرائیل برای قانع کردن غرب به خطوط قرمزی که برای ایران در نظر گرفته شده، بسیار سخت و مشکل است، این درحالی است که هم اکنون میان اعضای ۵+۱ نیز اختلاف دیدگاه هایی در قبال ایران وجود دارد و این تماما به زیان اسرائیل است.