به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در جریان سفر به نیویورک، در دیدار جمع کثیر و پرشور ایرانیان مقیم آمریکا که در فضایی کاملا صمیمانه برگزار شد، اظهار داشت: اقلیت های یهودیان، ارمنی ها، آشوریان، زرتشیان همه و همه زیبایی های سرزمین ایران می باشند.

رییس جمهور افزود: ایران به عنوان سرزمین همه دل ها، در دو مقطع بزرگترین فرهنگ را آفرید، فرهنگ باستان قبل از اسلام یکی از چند فرهنگ بزرگ جهان بود و هنوز هم ما به آن دوران می بالیم و افتخار می کنیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اشتیاق مقام های اروپایی برای ملاقات با وی گفت: هیچ مقامی نبود که در این سفر با من ملاقات کند و از عظمت ملت ایران و انتخابات ۲۴ خرداد۹۲ سخن نگوید.

وی اظهار داشت: همه این لحظه ها برای من شیرین بود و احساس غرور می کردم که نماینده یک ملت و فرهنگ بزرگ هستم.

رییس جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت تدبیر و امید دست نیاز به سوی هیچ کشور خارجی دراز نخواهد کرد، اما دست نیازش را به سوی شما ایرانیان دراز می کند، زیرا شما می توانید تصویری واقعی از سرزمین خود به جهانیان معرفی کنید.

روحانی تصریح کرد: صدا و سیمای ما در اینجا شما هستید، شما می توانید صدای ملت ایران را به گوش مردم آمریکا برسانید و فرهنگ غنی خود را به آنها معرفی کنید.

رییس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه در بحث رابطه میان ایران و آمریکا گذشته تلخی وجود دارد، گفت: تنش ها و تخاصمی که از گذشته میان تهران - واشنگتن شکل گرفته یک شبه حل نمی شود.

روحانی در خصوص تمایل اوباما برای دیدار و مذاکره با وی گفت: من با اصل پیشنهاد موافق هستم اما دو طرف هر چه فکر کردیم که نتیجه این ملاقات چگونه برای دو ملت هدیه مناسبی باشد، متوجه شدیم که این مسئله در این فاصله زمانی کوتاه مسیر نیست.

رییس جمهور همچنین به تلاش ها برای بازگرداندن یک میراث گران بهای تاریخی با قدمت دو هزار و ۷۰۰ ساله از آمریکا به ایران اشاره کرد و گفت: سال ها پیش این آثار گران بها به آمریکا قاچاق شد و در این سفر قرار شد این شی ارزشمند به کشور بازگردانده شود.

دکتر روحانی تاکید کرد: افتخار می کنم که این اثر گرانبهای تاریخی ملت ایران را به کشور بازگردانم.