به گزارش پارس به نقل از کیهان، در این زمینه شبکه صهیونیستی بالاترین به قلم یکی از عناصر ضد انقلاب نوشت: « روحانی نه احمدی نژاد هست و نه خاتمی بلکه دقیقاً کپی شده [آیت الله] خامنه ای است. سخنان حسن روحانی در جاهای مختلف را که می شنوم تنها یاد یک شخصیت می افتم. آن شخصیت نه احمدی نژاد نه خاتمی بلکه شخص [آیت الله] سیدعلی خامنه ای است. شما می توانید نقطه نظرات مختلف روحانی را بررسی کنید. از نقطه نظر در مورد کهریزک تا نقطه نظر در مورد فتنه (جنبش سبز ملت ایران) . از نقطه نظر در مورد رفع شبهه در انتخابات تا نقطه نظر در مورد سپاه پاسداران حتی در مورد توبه کردن موسوی و کروبی و امثالهم هم نظرات خامنه ای را دقیقاً تکرار می کند. »

همکار بالاترین می افزاید: اگر بخواهیم شخصیت رهبر را هم در نظر بگیریم او آن تندروی های خاص را ندارد و بسیاری مواقع حد بین تندروها و اصلاح طلبها می شود. حال که روحانی به سازمان ملل رفت بسیاری انتظار داشتند که یک معجزه کند ولی چیزی که دیدیم و شنیدیم دقیقا سخنان رهبر بود که در آنجا بازتاب داده شد و دقیقا همان ژست ها گرفته شد. مثلاً نرفتن به سر سفره شام [ناهار! ] بان کی مون که مبادا با اوباما دیدار کند یا نرفتن به سخنرانی اوباما. خوب است سخنرانی [آیت الله] خامنه ای در دهه ۶۰ در سازمان ملل را هم ببینید.

از سوی دیگر سایت فتنه گر جرس (ارگان حلقه لندن) از قول مرتضی- ک از اعضای متواری گروهک ملی مذهبی نوشت: روحانی در سازمان ملل تلاش کرد سخنگو و مجری همان « نرمش قهرمانانه» ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می گوید: همه سخنان روحانی در یک « متن» متبلور می شد و صورت بندی؛ « اقتدار جمهوری اسلامی» . روحانی به وضوح تلاش می کرد سخنگو و مجری همان « نرمش قهرمانانه» ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می گوید. این چنین، وی تمام ارتفاع صدا و بلاغت کلام و جدیت سیمای خود را به کار گرفت که به مخاطبان- و به خصوص غرب- یادآوری کند « جمهوری اسلامی ایران بر اعمال حقوق خود پافشاری می کند» ؛ رعایت « احترام» جایگاه جمهوری اسلامی، ضروری است؛ و « پذیرش اعمال حق غنی سازی و سایر حقوق هسته ای ایران» برای تهران اهمیت دارد و اینکه ایران « یک قدرت منطقه ای» است که نه فقط در قبال « امنیت منطقه» ، احساس مسئولیت می کند بلکه « امنیت جهان» را نیز در نظر دارد. روحانی البته چنان که مشتاقان تغییر منتظر بودند، قدرت فرصت عالی را ندانست.
همچنین جمشید- ب در تحلیل بی بی سی با تخطئه مواضع دکتر روحانی مدعی شد « روحانی هیچ گام روشن و مشخصی برنداشت» و صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرد « روحانی برای اینکه با اوباما مواجه نشود و دست ندهد به ضیافت بان کی مون نرفت. عدم حضور روحانی در این مهمانی نشانه تجربه وی و هماهنگی او با رهبری و سپاه پاسداران است. »

اما از جمله مضحک تر اظهارات « روح الله- ش» از اعضای فراری شاخه جوانان حزب مشارکت است که در وبلاگ خود می نویسد: « من اگر جای روحانی بودم سر میز ناهار و شراب می نشستم و از میزبان می خواستم سر میز من گوشت خوک و مشروبات الکلی نگذارد و… خود من اینجا در دانشگاه متوجه نشده ام اما آشپزها به من تذکر داده اند که غذا از گوشت خوک درست شده (! ) .
دکتر روحانی به خاطر سرو مشروبات الکلی در مهمانی بان کی مون از حضور در آن امتناع کرد.