به گزارش پارس به نقل از مهر، روزنامه آمریکایی" نیویورک تایمز" با پرداختن به اظهارات دکتر" حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و واکنش منفعلانه" بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل به استقبال کشورهای جهان از مواضع دولت جدید ایران نوشت: در حالی که آمریکا و دیگر ملت های جهان استقبال گرمی از رئیس جمهور جدید ایران در سازمان ملل داشته اند، اسرائیل خود را در یک تنگنا می بیند.

روزنامه انگلیسی" گاردین" نیز با پرداختن به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در نشست سازمان ملل نوشت: چار چوب پیشنهادی حسن روحانی برای پرداختن به برنامه هسته ای ایران بیانگر این نکته است که ایران می خواهدمعامله ای کند که در آن جامعه جهانی در قبال شفافیت های بیشتر هسته ای ایران باید حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسد.

دیگر روزنامه آمریکایی" کریستین ساینس مانیتور" با اشاره به اظهارات حسن روحانی در این نشت نوشت: حسن روحانی با اعلام این نکته از تریبون سازمان ملل که ایران مطلقا تهدیدی برای جهان نمی باشد و تا ابد مخالف ساخت سلاح هسته ای است موجب بالا رفتن سطح انتظارات و توقعات از تعاملات جدید دیپلماتیک شد.

روزنامه" واشنگتن پست" نیز در مطلبی با اشاره به حضور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و با اشاره به محتوای سخنرانی هر دو رئیس جمهور در این مکان نوشت: حضور و سخنرانی دو رئیس جمهور در مجمع عمومی توقعات و انتظارات اولیه را درباره اینکه آمریکا و ایران بتوانند بعد از دهه ها دشمنی و خصومت به یک توافق برسند را افزایش داده است.

این روزنامه در بخشی دیگر می نویسد: رسیدن به یک توافق کوچک بین ایران و آمریکا که بر اساس آن ظرفیت هسته ای ایران محدود شود و در قبال آن بخشی از تحریم های ایران لغو شوندهدف دولت اوباما از سال ۲۰۰۹ بوده است.

سایت شبکه" ای بی سی نیوز" نیز با پرداختن به اظهارات دکتر روحانی در سازمان ملل نوشت: با اینکه اظهارات حسن روحانی در مقایسه با اظهارات رئیس جمهور قبلی ایران" احمدی نژاد" از تندی و شدت کمتری برخوردار بود اما حسن روحانی اظهارات و اعتراض قوی به ماهیت غیر انسانی تحریم ها علیه ایران داشت.

خبرگزاری انگلیسی" رویترز" هم با اشاره به فضای حاکم بر جلسه نشست مجمع و سخنان روسای جمهور آمریکا و ایران در این نشست نوشت: با اینکه در سخنان رئیس جمهور جدید ایران اظهارات ضد غربی رئیس جمهور قبلی دیده نمی شد اما او روحانی هم مواضع قبلی ایران مبنی بر علاقمندی این کشور به داشتن توانمندی هسته ای را تکرار کرد.

رویترز در بخش دیگری نوشت: روحانی در سخنانش صحبتی از امتیاز دهی ایران نکرد.