به گزارش پارس به نقل از مهر، کره جنوبی امروز چهارشنبه بار دیگر درخواست خود را از کره شمالی برای دیدار خانواده های جدا مانده از جنگ در سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ تکرار کرد.

" پارک گئون های" رئیس جمهوری کره جنوبی با اشاره به پیشنهاد سئول برای مذاکره درباره دیدار خانواده های جدا مانده از دوران جنگ کره بر عملی شدن این پیشنهاد تاکید کرد.

سئول پیشنهاد برگزاری نشستی در این باره را به مدت شش روز از امروز چهارشنبه در روستای" پانمونجوم" مطرح کرده است.

کره جنوبی اعلام کرد که ۸۰ درصد از مردم این کشور یعنی ۷۳ هزار نفر که به طور میانگین ۷۰ ساله هستند، برای دیدار با خانواده های خود ثبت نام کرده اند اما کره شمالی این دیدار را تا زمان آماده شدن فضای گفتگوها میان دو کره به تعویق انداخته است.

" ریو کیل جائه" وزیر اتحاد دو کره در کره جنوبی نیز با بیان اینکه نمی توان تنها به اظهارات مقامات کره شمالی درباره بهبود روابط دو کره اکتفا کرد، گفت: پیونگ یانگ باید نشان دهد در این زمینه جدی است.

هند

خبرگزاری فرانسه از قرار گرفتن نام سفارت هند در واشنگتن و دفاتر هند در فهرست محرمانه کشورهایی خبر داد که آژانس امنیت ملی آمریکا در پی جاسوسی از آنها بوده است.

این خبر که احتمالا باعث افزایش تنش در روابط دهلی نو و واشنگتن خواهد شد، در حالی منتشر می شود که قرار است مانموهان سینگ نخست وزیر هند روز جمعه با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار کند.

چین

خبر دیگر اینکه حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان امروز چهارشنبه با هدف گفتگو درباره مسائل سیاسی، امنیتی، نظامی اقتصادی و فرهنگی با همتای چینی در سفری چهار روزه عازم چین شد.

همچنین رسانه های خبری گزارش دادند که وانگ یی وزیر خارجه چین در دیدار با همتای فرانسوی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار برگزاری هرچه سریع تر دومین کنفرانس بین المللی درباره سوریه در ژنو و حل بحران در این کشور به شیوه ای دیپلماتیک شد.

پاکستان

شاهدالله شاهد سخنگوی گروه تحریک طالبان نیز در تماس تلفنی با تلویزیون ملی پاکستان نقش داشتن در حمله به کلیسای شهر پیشاور پاکستان را رد کرد.