به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دو طرف در این دیدار ضمن انجام مذاکرات سازنده، توافق کردند نشست ایران و ۱+۵ در سطح وزیران امور خارجه روز پنج شنبه در نیویورک و نشست بعدی وزیران ایران و ۱+۵ در ماه آینده در ژنو انجام شود.

ظریف در این دیدار با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات هدفمند در چارچوب زمانی مشخص پیرامون مساله هسته یی، تصریح کرد، اگر واقعیت های ایران امروز مدنظر قرار گیرد، مساله هسته یی قابل حل است.

او با اشاره به فضای به وجود آمده در ایران پس از انتخابات اخیر، گفت لازم است از این فرصت و فضای مناسب استفاده کرد و می توانیم مرحله جدیدی را در مذاکرات آغاز کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به وجود بی اعتمادی عمیق میان دو طرف، وجود اراده سیاسی در قبال مساله هسته یی را مهم خواند و اعتمادسازی و رفع نگرانی ها را اولین گام اساسی در این ارتباط توصیف کرد.

وی ضرورت ترسیم یک چشم انداز واقعی در تنظیم یک چارچوب زمانی مشخص برای انجام یک مذاکرات هدفمند را یادآور شد.

ظریف در عین حال تاکید کرد که نمی توان مردم ایران را از حق قانونی برخورداری از فن آوری هسته یی صلح آمیز و حق غنی سازی در ایران محروم کرد.

اشتون نیز در این دیدار مجددا انتصاب ظریف به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

وی تصریح کرد: ما نیز همانند شما برای حل مساله هسته یی ایران مصمم هستیم و اعتقاد داریم که این امر قطعا امکان پذیر است.

اشتون با اشاره به اهمیت وجود اعتماد متقابل، ضرورت یافتن راه های اعتمادسازی متقابل را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنان چه عزم لازم وجود داشته باشد، کلیه مسائل دو طرف در یک جدول زمانی منطقی قابل حل است.

در این دیدار دو طرف درباره سایر موضوعات مورد علاقه از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپایی، همکاری در زمینه مسائل منطقه یی و بین المللی از جمله بحران های جاری، سلاح شیمیایی و سلاح های کشتار جمعی تبادل نظر کردند.