به گزارش پارس، تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) نوشت: عثمان بطیخ مفتی سابق تونس به خانواده های تونسی درباره فریب و اعزام دختران این خانواده ها به سوریه از طریق گروه های غیرقانونی با هدف جهاد نکاح هشدار داد و افزود: رفتار دختران تونسی باید تحت کنترل قرار گیرد و از شستشوی مغزی آنها از سوی افراطی ها جلوگیری شود.

وی بیان کرد: من از اولین کسانی بودم که درباره پدیده اعزام دختران تونسی به سوریه و تبعات آن هشدار دادم.

مفتی سابق تونس افزود: آنچه برای من دردآور است قربانیان جهاد نکاح را دختران کم سن و سال تشکیل می دهند و افراطی های وهابی از قربانیان بهره برداری می کنند و وعده بهشت را به آنها می دهند و اینگونه برای آنها وانمود می کنند که اقدام خود جهاد در راه خداست.

وی بیان کرد: من همواره درباره اعزام دختران تونسی به سوریه هشدار دادم اما گوش شنوایی وجود نداشت و مسئولان تونسی سکوت اختیار کردند و نتیجه آن قربانی شدن ده ها دختر بود.

بطیخ درباره راه حل پیشنهادی خود برای حل این معضل در جامعه تونسی که با بازگشت صد زن تونسی حامل شده جنجال به پا کرده است افزود: امامان جماعت مساجد باید با این افکار مقابله کنند.

از سوی دیگر فاضل عاشورعضو اتحادیه ائمه جماعت تونس تاکید کرد: ما تصمیم گرفته ایم علیه نور الدین الخادمی وزیر امور دینی تونس به خاطر حمایت وی از شخصیت های دینی که فتوا جهاد نکاح داده اند اقامه دعوا کنیم. مسئولان تونسی عامل این رسوایی هستند و همه باید تبعات سکوت خود را در قبال انتشار تفکر وهابی در مساجد تونسی بپذیرند.

وی افزود: ما درباره خطر گسترش تفکرات وهابی و افراطی و ضرورت اخراج افراطی ها از مساجد به الخادمی گوشزد کردم اما مشاوران وی که حامی این گروه ضاله هستند به سبب منافع شخصی خود از این گروه حمایت کردند.

عاشور بیان کرد: من خواستار ممانعت از سفر جوانان تونسی به سوریه، مالی، افغانستان و دیگر مناطق دنیا هستم و تحرکاتی را علیه وهابیت شروع خواهم کرد.
از سوی دیگر روزنامه الشروق اظهارات تکان دهنده ای از دختری نوزده ساله به نام لمیاء که به واسطه فتواهای شخصیت های دینی حامی جهاد نکاح به بنغازی لیبی و ترکیه و سپس به حلب سوریه رفته، پرداخته است.

لمیاء از حضور دختران تونسی از مناطق القصرین، الکاف، التحریر، المروج، بنزرت، قفصه و صفاقس در نزد تروریست های شهوت پرست و مرگ یکی از این دختران هنگام فرار از چنگ تروریست ها بر اثر شکنجه و نیز روابط نامشروع خود با تروریست های پاکستانی، افغانی، لیبیایی، تونسی، عراقی، سعودی و سومالیایی پرده برداشت.

الشروق در گزارش خود از این قربانی می افزاید: لمیاء هنگام بازگشت به تونس و در گذرگاه مرزی در بن قردان با توجه به اعلانیه ای که خانواده وی درباره گم شدن اش داده اند توقیف می شود و تحقیقات از وی مشخص می کند که لمیاء عضو گروه زنانی که به سوریه رفته اند، است. پس از آزمایش های پزشکی مشخص می شود که لمیاء باردار و خود و جنینش مبتلا به ایدز هستند.