به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سفیر ترکیه در این دیدارها با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور خواستار گسترش مناسبات فیمابین تهران - آنکارا در زمینه های گوناگون شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری ترکیه دارد و از این رو گسترش روابط دوستانه فیمابین برای ترکیه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی همچنین با اشاره به سفر روز گذشته رییس مجلس ملی ترکیه به تهران این دیدار را موجب تقویت پیوندهای برادرانه و مودت آمیز میان دو کشور خواند و از میزبانی مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

 

ابراهیم آقامحمدی نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور از فرصت ها و توانمندی های فراوانی برای گسترش همکاری های دوستانه در زمینه های مختلف از جمله در عرصه اقتصادی و بازرگانی برخوردارند بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از این ظرفیت ها تاکید کرد و ادامه داد: گسترش روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم در منطقه در تامین امنیت و ثبات خاورمیانه نقش مهمی خواهد داشت.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین افزود: مناسبات پارلمانی از جایگاه ویژه ای در روابط میان کشورها برخوردار است و مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات با ترکیه حمایت می کند.

 

منصور حقیقت پور نیز در دیدار جداگانه با سفیر ترکیه با اشاره به مناسبات خوب فیمابین خواستار افزایش رایزنی ها و مشورت های نزدیک میان مقامات دو کشور گردید و افزود: دو کشور همسایه و مسلمان ایران و ترکیه از قرابت های فراوانی در زمینه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی برخوردار هستند و می توانند با تعمیم آن به سایر عرصه ها بد تحکیم و تقویت روابط خود بپردازند.

 

وی بر این اساس خواستار افزایش مراودات میان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی ترکیه شد.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار نسبت به دستاوردهای سفر رییس مجلس ترکیه به تهران در تقویت مناسبات فیمابین ابراز امیدواری کرد.