به گزارش پارس به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات بلندپایه این کشور خبر داد دولت اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حال ارزیابی دیدارهای سطح بالا در هفته آینده با دولت ایران درباره برنامه هسته ای این کشور است و پذیرای تعامل مستقیم بین باراک اوباما و حسن روحانی در مقر سازمان ملل است.

مقامات کاخ سفید به این روزنامه آمریکایی گفته اند اوباما در حال حاضر برنامه ای برای دیدار با روحانی ندارد اما هر دو طرف پیش از آنچه می تواند اولین دیدار رویارو بین رئیس جمهور ایران و آمریکا باشد، با یکدیگر پیام هایی رد و بدل کرده اند.

این مقامات گفته اند روابط واشنگتن تهران به اندازه ای ضعیف است که حتی دست دادن مقامات دو کشور هم می تواند یک نقطه عطف باشد.

این روزنامه آمریکایی افزوده هر نوع نزدیک شدن به ایران می تواند برای آقای اوباما خطرهایی بالقوه به همراه داشته باشد که سیاست هایش در خاورمیانه، به خصوص در بحبوحه انقلاب های کشورهای عربی انتقاداتی را به همراه داشته است.

به نوشته این روزنامه، دیدار بین مقامات ایران و آمریکا می تواند برای واشنگتن این خطر را به همراه داشته باشد که از زهر تلاش های بین المللی برای اعمال فشار بر ایران بکاهد.

یک مقام ارشد دولت اوباما گفت که حتی اگر هیچ ارتباط مستقیمی بین اوباما و روحانی اتفاق نیفتد رویه ارتباطات بین ایران و آمریکا رو به بهبود است.

این مقام دولتی گفته: « لحن تقابل، به طور محسوسی از بین رفته است. ما در مراحل اولیه آزمودن واقعی بودن یا نبودن این موضوع قرار داریم. »

مقامات آمریکایی همچنین ادعا کرده اند محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به واشنگتن ابراز تمایل کرده با مقامات ارشد امریکایی دیدار کند.

یک مقام دیگر آمریکایی هم به وال استریت ژورنال گفته: « ظریف برای چندین دیدار ابراز امیدواری کرده است. »

این مقامات همچنین گفته اند احتمال دارد خانم شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا با آقای ظریف بحث و گفت وگو خواهد کرد.

یک مقام ارشد آمریکا همچنین گفته انتظار نمی رود واشنگتن هنگام سخنرانی رئیس جمهور ایران در مقر سازمان ملل، به طور هماهنگ از جلسه خارج شوند، کاری که قبلاً انجام شده است.