به گزارش پارس، تسنیم به نقل از شبکه المیادین، الکساندر زاسپکین تاکید کرد: روسیه به دنبال ایجاد راه حل سیاسی مسالمت آمیز برای مشکلات کنونی و مخالف گزینه نظامی و صف بندی های نظامی است.

سفیر روسیه در لبنان بیان کرد: روسیه به ملت ها احترام می گذارد و در امور داخلی آنها مداخله نمی کند.

وی افزود: دوره انتقالی که دنیا شاهد آن است پایبندی به مشروعیت بین المللی به ویژه نقش اساسی سازمان ملل و شورای امنیت را طلب می کند.

سفیر روسیه در لبنان اظهار داشت: روسیه تمام تلاش خود را برای کاستن از خشونت و شروع گفتگو میان دولت و مخالفان در سوریه به کار گرفته است و مخالفان سوری بهتر است بدون هیچ ملاحظه ای به گفتگو روی آورند.

وی تاکید کرد: روسیه ضد دخالت خارجی ایستاده است. موافقت دمشق با نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی اش به سبب طرح روسیه است و نه تهدیدات آمریکا برای حمله نظامی به این کشور.

زاسپکین بیان کرد: تروریسم همه را در معرض تهدید قرار می دهد و ما مخالف کمک تسلیحاتی به گروه های مسلح در سوریه و کشاندن همه تروریست ها از اقصی نقاط دنیا به سوریه هستیم.

وی افزود: ما از راه حل سیاسی و گفتگو میان گروه های متخاصم در سوریه حمایت می کنیم و آماده همکاری سازنده با هدف پایان دادن به جنگ و دست یابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای سوریه هستیم.

خاطرنشان می شود که روسیه طرح نظارت بین المللی بر سلاح شیمیایی سوریه را مطرح کرد و این طرح احتمال حمله نظامی به سوریه را کاهش داد. اما این طرح خشم برخی همپیمانان منطقه ای آمریکا از جمله عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و ترکیه را به دنبال داشت.