به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه خبری الوعی، یک منبع امنیتی ارشد لیبیایی که نخواست هویتش افشا شود، اعلام کرد، مکانی که سال گذشته « کریستوفر استیونز» ، سفیر آمریکا در لیبی در آن به سر می برد، یک مقر اطلاعاتی و نه کنسولگری آمریکا بود.

این مقام ارشد امنیتی که در وزارت کشور لیبی مشغول به کار است و از روند تحقیقات درباره کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی اطلاع دارد، در ادامه افزود: این مکان که از آن با عنوان مقر کنسولگری آمریکا در لیبی یاد می شد، مکانی برای جمع آوری صرف اطلاعات بود.

کریستوفر استیونز ۱۱ سپتامبر سال گذشته براثر حمله موشکی به مکانی که مقر کنسولگری آمریکا در بنغازی بیان شده بود، پس از تظاهرات در اعتراض به نمایش فیلم موهن به پیامبر (ص) کشته شد.

همانطور که کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی در آن زمان برای مقامات لیبیایی امری غافلگیر کننده بود، حضور شخص سفیر در کنسولگری بنغازی به سفارت آمریکا در طرابلس نیز سوال برانگیز بود. چون این کنسولگری پس از تیره شدن روابط لیبی و آمریکا در دهه هشتاد قرن گذشته تعطیل شده بود و هنوز آنگونه که باید مجهز نشده بود تا مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین تدابیر امنیتی به طور کامل اطراف کنسولگری اتخاذ نشده بود.

این مقام ارشد امنیتی لیبیایی تاکید کرد: کنسولگری آمریکا در لیبی در واقع یک کنسولگری نبود، بلکه یک مقر اطلاعاتی و جمع آوری اطلاعات بود و پارلمان لیبی و وزارت خارجه این کشور نیز این اطلاعات را مورد تایید قرار داده است.