به گزارش پارس به نقل از العالم، فارین پالیسی در یادداشتی با اشاره به موفقیت مسکو در متقاعد کردن سران واشنگتن به تغییر موضع در قبال سوریه آورده است: در طول سی ماه گذشته، پوتین و وزیر خارجه اش سرگئی لاوروف، این روزها بهترین تعطیلات پایان هفته خود را می گذرانند.

نویسنده مجله فارین پالیسی معتقد است که عامل این تغییر پیشنهاد میانجی گری مسکو برای دفع حمله امریکا در ازای تحویل اسلحه شیمیایی سوریه به جامعه جهانی است، اما به طور کلی روسیه توانست به آرامی نفوذ خود را در منطقه، از قاهره گرفته تا بیروت و دمشق، گسترش دهد.

وی می افزاید: در مورد قضیه سوریه مسکو توانست بحران پیچیده ای را که حمله احتمالی آمریکا به سوریه آن را ایجاد کرده بود؛ به خوبی حل و فصل کند.

از سوی دیگر، " فئودور لوکانوف" سردبیر مجله" امور بین الملل" روسیه نیز نوشت: رئیس جمهور امریکا با الفاظی به ظاهر تند صحبت می کند، اما همزمان، حالت چهره او می گوید: چه باید بکنم؟ !

" لوکانوف" می افزاید: موفقیت روسیه در منطقه در درجه اول نشان دهنده شکست غربی هاست. در مصر هم که دولت انتقالی واشنگتن را به حمایت از اخوان المسلمین متهم می کند برخی از مصری ها از پوتین به عنوان رقیب احتمالی امریکا در دیپلماسی یاد کردند. در لبنان نیز روسیه توانسته با ارتودکس ها روابط استراتژیک برقرار کند چنان که این طایفه روابط خوبی با کلیسای ارتودکس روسیه دارند.