به گزارش پارس به نقل از فارس، « جان کری» یک روز بعد از توافق با روسیه در زمینه امحای ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه برای دیدار با « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل عازم تل آویو شد.

بر اساس این گزارش، کری قرار است روز یکشنبه توقف کوتاهی در بیت المقدس داشته باشد تا گزارشی درباره توافق صورت گرفته درباره سوریه با روسیه در اختیار نتانیاهو قرار دهد و همچنین درباره تحولات فرایند مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین گفت وگو کند.

وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در لندن با « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت وگو کرد و در نظر داشت تا قبل از جلسه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، با نتانیاهو و عباس دیدار کند.

این گزارش می افزاید که جان کری بعد از بیت المقدس، روز دوشنبه برای گفت وگو با مقامات فرانسوی درباره سوریه به پاریس سفر می کند و در آنجا با « لوران فابیوس» و « ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت وگو کند.

گزارش های رسیده همچنین حاکی از آن است که وزیر خارجه آمریکا همچنین با وزیر خارجه عربستان سعودی در پاریس دیدار خواهد کرد.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا روز شنبه در سومین روز مذاکرات فشرده خود درباره طرح ابتکاری روسیه مبنی بر قرار گرفتن سلاح های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی توافق کردند که دمشق در طول یک هفته لیست سلاح های شیمیایی خود را اعلام کند.

« جان کری» در این باره گفت: دولت سوریه یک هفته فرصت دارد تا لیستی از تسلیحات شیمیایی خود را منتشر کند. به گفته کری، برای اجرای این طرح ۶ مرحله در نظر گرفته شده است. در پایان این طرح، تسلیحات شیمیایی سوریه نابود می شود.