به گزارش پارس به نقل از فارس، معصومه ابتکار در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه آب مایه حیات و مهریه بانوی دوعالم است، اظهار داشت: می توان این را به فال نیک گرفت که ورودم را در سازمان محیط زیست با بحث پرداختن به مسئله آب آغاز می کنم.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به حضور وی در ساعت ۸ صبح امروز در سازمان محیط زیست و تحویل گرفتن مسئولیت ریاست این سازمان، افزود: از زحمات تمامی افرادی که قبل از ما برای حفظ محیط زیست تلاش کرده اند قدردانی می کنم.

وی بیان داشت: کار دولت ها در نظام مردم سالاری که با رأی مردم انتخاب می شوند ادامه مسیر به سوی اعتلای اهداف بلند مدت است.

وی با اشاره به حماسه سیاسی که در ۲۴ خرداد ۹۲ رخ داد ادامه داد: مردم با رای آگاهانه برای اصلاح و تدبیر، روحانی را برگزیدند و این موجب می شود اتفاق بزرگی برای وضعیت محیط زیست کشور ایجاد شود.

ابتکار بیان داشت: این دستاورد بزرگ حاصل صبر و استقامت افرادی است که طی سال های اخیر با محدودیت ها و دشواری های فراوانی روبرو بوده اند و ایستادگی کرده اند و امروز اگر این طعم شیرین سربلندی و موفقیت مردم را مشاهده می کنیم حاصل تحقق حاسه سیاسی است.

وی با اعلام اینکه یکی از بحران ها و سختی ها معضلات و مشکلات محیط زیست کشور است، یادآور شد: باید با رفع این معضلات در کشور شرایط مناسبی را برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم و ارتقاء شاخص های سلامت ایجاد کنیم، البته ما نمی توانیم معجزه کنیم جز اینکه لطف خدا همراه باشد.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: موضوع محیط زیست از محورهای مهم مطروحه در دوران انتخاباتی رئیس جمهور بوده است به طوری که رئیس جمهور در این دوران بر لزوم توجه به دریاچه ارومیه و رفع معضل ریزگرد ها تاکید کرده است.

وی یادآور شد: بند ۱۰ برنامه ریاست جمهوری به طور مبسوط به بحث محیط زیست پرداخته شده است، بر همین اساس می توان گفت روحانی نگاه جدی و متعالی به محیط زیست دارد و این روند را ادامه داده است.

ابتکار بیان داشت: اعضای دولت قسم یاد کردند که از منابع طبیعی و محیط زیست ایران حفاظت کنند.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: دولت ها بزرگترین تخریب کنندگان محیط زیست هستند، این امر در همه جای دنیا مطرح است، اگر این قدرت با نظارت مردمی مهار نشود می تواند آسیب های زیادی را به دنبال داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اولین مصوبه دولت تدبیر و امید رسیدگی به پارک ملی دریاچه ارومیه بوده، یادآور شد: این مهم نیز هم اکنون در اولویت امور قرار دارد به طوریکه در دومین روز کاری خود در صدد هستم سفرهای استانی خود را آغاز کنم.

ابتکار در ادامه متذکر شد: لازم است به توانا سازی سازمان محیط زیست و رسیدگی به امور کارکنان محیط زیست و همچنین بحث های معیشتی کارکنان در این میان توجه شود.

وی از رئیس جمهور خواستار شد تا شورای عالی حفاظت محیط زیست تشکیل شود.

این مقام مسئول بیان داشت: در این میان لازم است قوه مقننه، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مباحث زیست محیطی کشور توجه کنند.

ابتکار پرداختن به معضل ریزگردها را نیازمند عزم و اراده ملی و همکاری بین المللی دانست و گفت: توسعه و ارتقاء روابط بین الملل و دیپلماسی محیط زیست و آب و همچنین به کار بردن محیط زیست برای بهبود روابط با دنیا می تواند در این باره کمک شایانی کند.

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه بیان داشت: خواستاریم تا شورای چهارم مصوبه داوطلبانه ای که در خصوص کاهش گازهای گلخانه ای است را تصویب کند.

ابتکار در پایان با دعوت از همه مردم برای بازخوانی فرهنگ حفاظت از محیط زیست گفت: جنبش محیط زیست به راه افتاده، بشتابید و عقب نمانید.