به گزارش پارس ، به نقل ازفردا، دومین جلسه شورای شهر چهارم تهران در شرایطی درگیر انتخاب شهردار تهران بود که یک هفته قبل اصلاح طلبان شورا گوی رقابت را از سایرین ربوده و با ۱۶ رای توانسته بودند احمد مسجد جامعی را به عنوان رئیس شورای شهر تهران منصوب کنند. اما بعد از پایان این رای گیری هیچ یک از سایر افراد شورا به آرای موجود اعتراضی نکرد و حتی مهدی چمران، رئیس دوره های پیشین شورای شهر نیز به مسجد جامعی تبریک گفت تا انتخاب رئیس شورا در فضایی کاملا صمیمی و دوستانه انجام شود.

اما یک هفته بعد و روز یکشنبه هفته جاری شرایط به گونه دیگری رقم خورد و در رای گیری ابتدایی، محمد باقر قالیباف و محسن هاشمی هر دو با هم مساوی شدند و بلافاصله دور دوم رای گیری در شورای شهر آغاز شد. این بار اما یکی از اعضای لیست اصلاح طلبان رای خود را به نام محمد باقر قالیباف به صندوق انداخت و همین امر کافی بود تا طی روزهای اخیر به شدت مورد هجمه اصلاح طلبان داخل و خارج از شورای شهر قرار گیرد. این هجمه های ناعادلانه علیه زنی که رای خود را در حرکتی فراجناحی به نام قالیباف داخل صندوق انداخته بود تا جایی پیش رفت که در جلسه صبح سه شنبه اعضای شورای شهر، هنگام سخنرانی الهه راستگو، برخی اعضای اصلاح طلب شورا جلسه را ترک کرده و به نشانه اعتراض صحن شورا را ترک کردند.

اکرمی: کسی که رای نیاورده نباید همه چیز را زیر سوال ببرد

در همین خصوص سید رضا اکرمی در گفتگو با « فردا» به انتقاد از تهدیدها و رفتارهای غیر حرفه ای برخی اصلاح طلبان پرداخت و گفت: هر گونه پرخاش و پرخاشگری علیه یکدیگر از سوی هر جناح و جریانی که باشد تا جایی که قانون و نظر رهبری در این کشور حاکم است، مردود بوده و از نظر هیچ کس مورد پسند نیست.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ۳ مسئله اصلی بعد از انتخابات باید سرلوحه کار همه جناح ها و جریان ها قرار گیرد، اظهار داشت: اول اینکه شعار رئیس جمهور اعتدال است و فضای جامعه نیز در حال حاضر هر گونه تندروی، افراط و تفریط را پس می زند. پس بنابراین همه باید از رفتار و اخلاق گرفته تا قلم و رای خود از هر گونه تندوری و افراط و تفریط دوری کنیم و با توجه به وضع موجود و درک وضعیت فعلی به سمت اعتدال حرکت کنیم.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در ادامه خاطر نشان کرد: دومین مسئله این است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۸ نفر کاندیدا وارد گود شدند و از بین آنها ۲ نفر کنار کشیده و ۶ نفر در فضایی کاملا صمیمانه با یکدیگر رقابت کردند و سرانجام نام یک نفر به عنوان منتخب مردم معرفی شد. همه دیدیم که کاندیداهای شکست خورده به یکدیگر تبریک گفتند و همه چیز به بهترین شکل ممکن تمام شد. ماجرای شورای شهر و انتخاب شهردار نیز باید به همین ترتیب باشد. نباید جابجایی افراد باعث بروز رفتارهای نامناسب از سوی طرف مقابل شود. بالاخره حرف اول و آخر را رای می زند و آقای قالیباف ۱۷ رای و آقای هاشمی نیز ۱۴ رای را کسب کرد. پس بنابراین همه چیز تمام شد و حالا وقت این است که برای مردم کار کنیم.

وی همچنین افزود: نکته سوم این است که به خاطر ترک کردن کار و تلاش است که افراد سراغ حرف زدن و ایجاد حاشیه می روند. کار آسیب رسان نیست و سودآور هم هست اما این حرف و حاشیه است که به جامعه آسیب می رساند. یک کارگر وقتی از محل کار خود خارج می شود بجای حرف زدن، از محل کار تا منزل به استراحت می پردازد و بعد از تجدید قوا، آماده کار کردن برای روز بعد می شود. پس اگر مشغول کار شویم دیگر توان و فرصتی برای حرف زدن و حاشیه درست کردن باقی نمی ماند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید به لوازم دموکراسی متعهد شویم، اظهار داشت: وقتی رای حرف اول و آخر را می زند باید همگی به آن احترام بگذاریم. حالا هم آقای قالیباف رای لازم را آورده و همه باید کمک کنیم که ایشان بتواند پروژه های باقی مانده را به پایان برساند و برای آبادانی تهران فعالیت کند.

اکرمی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: جا برای کار کردن محسن هاشمی هم زیاد است و حالا که وی برای شهردار شدن رای لازم را نیاورده می تواند در جای دیگری کار کند. نباید کسی فکر کند که وقتی رای نیاورده باید همه چیز را زیر سوال ببرد.