به گزارش پارس ، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو بافارس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کسانی که به دنبال برکناری رئیس دانشگاه آزاد هستند، کارآمدی و شایسته سالاری برایشان مهم نیست و تنها منافع حزبی و سیاسی خود را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه افراطیون می خواهند با تسخیر دانشگاه آزاد، فعالیت های سیاسی خود را سامان بدهند، افزود: در دوران دوم خرداد و ایام فتنه ۸۸ نیز دانشگاه آزاد را ابرازی برای رسیدن به منافع سیاسی خود کرده بودند و در حقیقت هیچ برنامه ای برای رشد علمی در دانشگاه آزاد نداشتند.

نبویان با بیان اینکه شواهدی در دست است که نشان می دهد فتنه گران از اموال و پول دانشگاه آزاد که با شهریه دانشجویان تامین شده به فتنه و سران فتنه کمک می کردند، اظهار داشت: برخی رفتارهای که امروز در دانشگاه ها و وزارت علوم شاهد هستیم به نوعی تداوم فعالیت های هشت ساله دولت اصلاحات است؛ بر همین اساس نیروهای حزب اللهی و انقلابی و کارآمد را در دانشگاه ها برکنار کرده و افراد سیاسی کار را جایگزین می کنند.

رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه ها در مجلس گفت: مجلس وقتی به میلی منفرد رای اعتماد نداد، آقای روحانی نباید فردی بدتر از میلی منفرد را سرپرست وزارت علوم می کرد، افراطیون با امید به فعالیت های که آقای توفیقی انجام می دهد برای سیاسی کاری در فضای علمی دانشگاه برنامه ریزی کرده اند در حالی دانشگاه محیطی علمی است.

نبویان با تاکید بر اینکه توفیقی اندیشه های سکولار دارد، گفت: باید از آقای توفقی سؤال کرد که بر اساس چه اصلی رئیس دانشگاه علامه و رئیس دانشگاه اصفهان را برکنار کرده است؟ آیا این آقایان کارآمد نبوده اند؟

وی با اشاره به رای اعتماد مجلس به تمام اعضای اقتصادی کابینه روحانی، تصریح کرد: مجلس بر اساس رای مردم به تمام وزرای اقتصادی روحانی رای داد و آقای روحانی نیز باید بر اساس رای مردم عمل کرده و مانع ورود افراطیون به عرصه های اجرای شوند چرا که افراطیون به دنبال منافع سیاسی خود هستند و نه مشکلات اقتصادی مردم.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه مردم مسئولان را نظاره می کنند و دولت باید به شعار اعتدال وفادار بماند، تاکید کرد: اکنون که رتبه علمی ایران در مراکز علمی ۱۷ است انتظار می رود شرابط آرام برای دانشجویان و دانشگاهیان فراهم شود تا این رتبه حفظ شود؛ هیاهو و حواشی سیاسی برای دانشگاه مشکل آفرین بوده و مانع رشد علمی آن می شود.

نبویان در پایان با بیان اینکه توفیقی فکر علمی برای دانشگاه ندارد، گفت: آقای توفیقی به فکر اهداف و منافع سیاسی اش است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رای مردم به روحانی رای سیاسی نبوده است، گفت: رای مردم رای به حل مشکلات اقتصادی بود نه رای سیاسی، بنابر این مردم به اصلاح طلبان رای نداده اند و شاهد بحث من این است چطور مردم در یک روز در شوراها به اصولگرایان و در انتخابات ریاست جمهوری به روحانی رای داده اند؟ اگر معیار اصلاح طلبی بود می بایست در شوراهای سراسر کشور اصلاح طلبان رای می آوردند.