به گزارش پارس ، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت وگو بافارس، با اشاره به سالگرد عملیات نیروی زمینی سپاه در مقابله با گروهک های ضدانقلاب در شمالغرب که شهریور سال ۹۰ انجام شد، اظهار داشت: یکی از دلایلی که نیروهای ما در این مناطق حضور نداشتند، ارتفاعات بلند اینجا و نیز عدم وجود جاده و امکانات دسترسی بود.

خرم تصریح کرد: از طرف دیگر، این منطقه در ۵۰۰ متری خاک عراق قرار دارد و ما شاهد بودیم که هیچ یک از نیروهای کشور مقابل در این مناطق مستقر نبود و همین امر باعث می شد تا اینجا محلی برای حضور و استقرار گروهک های معارض و ضدانقلاب باشد که برای حفظ پایگاه های خود حتی در مناطق مرزی ما نیز مستقر شده بودند.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر، نظام، فرمان مقام معظم رهبری را اجرا کرد و با عملیات نیروی زمینی سپاه که البته با کمک مردم بومی منطقه انجام شد، گروهک های ضدانقلاب مجبور به ترک خاک ایران شدند و امروز ما شاهد هستیم یک امنیت پایدار از طریق عملیات نظامی، محرومیت زدایی، توسعه منابع و همت و تلاش خود مردم منطقه به وجود آمده است.

فرمانده سپاه آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز این امنیت به صورت کامل در این منطقه برقرار بوده و نباید مخدوش شود، اظهار داشت: این امنیت بومی و پایدار به پشتوانه حمایت های مردم منطقه صورت گرفته و ما شاهدیم که رزمندگان نیروی زمینی سپاه در این مناطق حضور دارند و مردم منطقه نیز مشغول امورات روزانه خود از جمله کشاورزی و دامداری هستند.

سردار خرم با تاکید بر اینکه این امنیت هیچگاه مخدوش نخواهد شد، اظهار داشت: دلیل این امر آن است که نیازها و زیرساخت هایی که لازمه برقراری امنیت است در این مناطق ایجاد شده و ما برای همیشه با اقتدار در این مناطق حضور داریم و اجازه مخدوش شدن این امنیت را نخواهیم داد.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به حضور نیروهای استان های دیگر در عملیات آزادسازی مناطق شمالغرب آن را یک آمادگی رزمی برای همه یگان های نیروی زمینی دانست و افزود: البته خط شکنی در این مناطق برعهده مردم بومی منطقه بود اما حضور نیروهای نظامی از دیگر استان ها موجب دلگرمی و ایجاد روحیه در این نیروها می شد چرا که این منطقه از لحاظ وسعت و پیچیدگی و سختی کار یک منطقه ویژه محسوب می شود.

فرمانده سپاه شهدا خاطرنشان کرد: البته ما نباید از اقدامات برادرانمان در نیروی انتظامی و مرزبانی چشم پوشی کنیم که در کنار نیروهای کُرد مسلمان و بسیجیان بومی منطقه، تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت به کار گرفتند.

سردار خرم خاطرنشان کرد: رزمندگان و مردم ما نشان دادند که حاضرند از خون و جان خود بگذرند اما تحمل حضور دشمن را در خاک جمهوری اسلامی ایران ندارند و این هزینه ها را برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه تحمل می کنند.