به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: « پروژه امنیت داخلی مرکز سیاست دوحزبی» در این گزارش اعلام کرد: خیلی زود است که تهدید طولانی مدت گروه های القاعده و متحدانش را به عنوان جنبشی که نفس های آخر را می کشد، پیش بینی کنیم. اما شرایط کنونی در خاورمیانه بی ثبات، احتمالا به احیای این شبکه کمک می کند.

 

 

یکی از گروه های شورشی و تروریستی سوریه که با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه می جنگد، جبهه النصرة است که در واقع یکی از شاخه های القاعده محسوب می شود. مخالفان برنامه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه می گویند که حمله به نیروهای دولت سوریه در واکنش به حملات شیمیایی آن ها ممکن است به نفع جبهه تروریستی النصرة تمام شود.

 

 

 

پیتر برگن، یکی از کارشناسان امور القاعده گفت: آینده القاعده در سوریه تا حد زیادی بی ثبات است و بالا و پایین می رود. اگر یک نگاهی به سراسر جهان بیندازیم متوجه می شویم که القاعده در بسیاری از نقاط جهان ضعیف شده است. اما به طور واضح در سوریه کار خود را به خوبی انجام می دهد.

 

 

 

این گزارش پیش از دوازدهمین سالروز حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ منتشر شده و اعلام کرده که آمریکا به یک تهدید تروریستی نامنظم تر از جمله حملات احتمالی افراد افراطگرا مواجه است.

 

 

 

جبهه تروریست النصرة در سوریه عملیات هایی را برای تامین خدمات اجتماعی آغاز کرده تا در مناطق تحت کنترلشان حمایت بیشتری در میان مردم جلب کند.

 

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: مسلح کردن گروه های مخالف سوری احتمالا باعث می شود تا سلاح های مرگبار به دست گروه های تندرو بیفتد. یکی دیگر از خطرات جنگ داخلی سوریه، حضور هزاران شبه نظامی افراطی در سوریه است.

 

 

 

در این گزارش همچنین آمده است: تلاش ها و موفقیت های مداوم گروه های شبه نظامی خارجی برای ایجاد شبکه های حمایتی در آمریکا یک تهدید بالقوه در آینده است چرا که افراد تندرو کمک های مالی به گروه های تروریستی در خارج از کشور ارسال می کنند و ممکن است باعث حملاتی در داخل آمریکا شود. همچنین شهروندان آمریکا که در خارج از کشور مبارزه می کنند ممکن است به آمریکا بازگشته و در داخل کشور حملات تروریستی انجام دهند.