به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه در آخرین جلسه علنی مجلس، نمایندگان به انتقال جلسات علنی پارلمان به مجلس قدیم رأی نداده اند، بنابراین انتقال جلسات علنی به مجلس قدیم منتفی است.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات روند تعمیرات صحن مجلس که از چند روز پیش آغاز شده است، گفت: قرار شده که یک تیم کارشناسی بروند و میزان زمان لازم برای تعمیرات صحن مجلس را بررسی کرده و ظرف مدت ۲ یا ۳ هفته کارش را به اتمام برساند. قرار شده تعمیرات صحن تا پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان به پایان برسد.

وی ادامه داد: معاونت اجرایی مجلس به پیمانکار اعلام کرده که تعمیرات صحن باید در نهایت در مدت ۲ یا ۳ هفته به اتمام برسد. پیمانکاران متعددی با معاونت اجرایی مجلس وارد مذاکره شده اند که قرار شد هر کدام از پیمانکاران که از نظر کمی و کیفی بهتر می تواند تعمیرات صحن مجلس را انجام دهد، کار را آغاز کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: معاونت اجرایی نظر پیمانکاران را گرفته و به آن ها زمان داده و گفته که تعمیرات مجلس باید در مدت ۳ هفته به اتمام برسد. برنامه ریزی شده تا تعمیرات صحن ظرف مدت سه هفته آینده انجام شود. البته این امر مستلزم مقداری فشار کاری بیشتر است.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه در آخرین جلسه، نمایندگان به انتقال جلسات علنی پارلمان به مجلس قدیم رأی نداده اند، گفت: بنابراین انتقال جلسات علنی به مجلس قدیم منتفی است.

وی در همین زمینه اظهارداشت: پس از دو هفته تعطیلات تابستانی نمایندگان، جلسات و بحث های نظارتی مجلس، در کمیسیون ها و در ساختمان مجلس برگزار می شود و پس از پایان تعمیرات، جلسات در صحن ادامه می یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از این گفت وگو از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی دولت در نیمه اول مهر خبر داد و گفت: تاکنون در مورد زمان معرفی سه وزیر باقی مانده از کابینه دولت به مجلس بحثی مطرح نشده است، اما احتمالا و آن طور که پیش بینی شده بود رئیس جمهور در نیمه اول مهر وزرای پیشنهادی کابینه را به مجلس معرفی می کند.

حجت الاسلام سبحانی نیا در پایان به زمان بررسی لایحه اصلاحیه بودجه ۹۲ در صحن علنی مجاس اشاره و خاطرنشان کرد: اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ پس از تعطیلات تابستانی در صحن علنی و خارج از دستور بررسی می شود.