به گزارش پارس به نقل از مهر، " هانس پتر فریدریش" ، وزیر کشور آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی" تاگس اشپیگل" ، در پاسخ به این پرسش که جنگ در سوریه چقدر به ما نزدیک است گفت: خیلی نزدیکتر از آنچه که اکثر شهروندان تصور می کنند. سوریه خیلی از ما دور نبوده بلکه مستقیما جلوی دروازه ما قرار دارد. جنگ در سوریه با توجه به هجوم پناهندگان و تروریستهایی که از اروپا در این درگیریها مشارکت دارند، تاثیرات اجتناب ناپذیری بر قاره سبز دارد.

وی در ادامه به ویژه درباره حضور تروریستهای افراطی اروپایی در درگیریهای سوریه ابراز نگرانی کرده و خاطر نشان کرد که در حال حاضر صدها تروریست افراطی از اروپا در درگیریهای سوریه مشارکت می کنند، که بیش از ۱۲۰ نفر آنها از آلمان هستند. این تروریستها، سلفی ها و مبارزان القاعده هستند و تهدید اینکه این گروهها دوباره به آلمان و اروپا برگشته و برای ما ایجاد خطر کنند بسیار بالاست.

فریدریش در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه هر گونه اقدام جنگی در سوریه می تواند شمار پناهندگان را افزایش دهد، درباره مداخله نظامی در این کشور هشدار داده و گفت که این برای من شگفت انگیز است که سوسیالیست های فرانسوی چقدر مشتاقانه می خواهند در چنین ماجراجویی نظامی مشارکت کنند.

وی همچنین به مسئله جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از اروپا اشاره کرده و مدعی شد که سازمانهای امنیتی آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی تهدید واقعی برای آزادی ما نیستند، بلکه این شرکتهای اینترنتی بزرگ جهانی هستند که از اطلاعات شخصی ما سوء استفاده کرده و آزادی ما را به خطر می اندازند.