به گزارش پارس به نقل از فارس، یک هیئت اردنی شامل افسران بازنشسته و نمایندگان مجلس و اتحادیه های این کشور به دعوت جمعیت دفاع از ملت فلسطین به ایران سفر کرده اند.

در بیانیه این هیئت که نسخه ای از آن به فارس مخابره شده است، آمده است: در سایه بحران کنونی در منطقه و در شرایطی که بر بر طبل جنگ علیه سوریه کوبیده می شود، ما معتقدیم که دامنه این جنگ تا کشورهای همسایه سوریه نیز کشیده می شود و اردن بیش از هر کشور دیگری از آن متاثر خواهد بود.

هر اردنی که عملکرد سیاسی دولت خود را در این روزها در قبال سوریه پیگیری می کند، متوجه سقوط و نزول دیپلماسی اردن و حمایتش از قطب جنگ طلب علیه سوریه می شود که این امر برای اردن در خاورمیانه و جهان، با بحرانهایی مواجه خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما تاکید داریم که اردن با جامعه عربی و اسلامی دشمنی ندارد و ما در هیچ معادله ای دشمن هیچ طرفی در جهان به استثنای اسرائیل نیسیتم.

در این بیانیه تاکید شده است: ما شاهد دیدارهایی هستیم که در سطح رسمی صورت می گیرد و حتی برخی نمایندگان پارلمانی با مقامات رژیم صهیونیستی بدون هیچ شرمندگی دیدار و گفت وگو می کنند. درحالی که اسرائیل امنیت ملی اردن را تهدید می کند. در چنین شرایطی ما می بینیم که باید فارغ از دیپلماسی رسمی کشور، نقش خود در دیپلماسی مردمی را ایفا کنیم و کانال هایی با برخی نیروهای منطقه ای در راستای منافع اردن و حمایت سیاسی و رسانه ای آن، باز کنیم. در راستای این رویا، ما به لبنان سفر کردیم و با برخی گروه های مردمی در آنجا گفت وگو کردیم و از آنها حمایت سیاسی و رسانه ای خواستیم تا طرح های صهیونیستی علیه اردن و فلسطین را ناکام بگذاریم.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: در همین راستا نیز یک هیئت به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و پس از آن این هیئت قرار است به چند کشور تاثیرگذار دیگر برای جلب حمایت برای اردن به منظور مقابله با خطرات فراروی آن نیز سفر کند.

در این بیانیه که به امضای « سامی المجالی» سرتیپ بازنشسته ارتش اردن رسیده ذکر شده که هیئت اعزامی به ایران شامل افسران بازنشسته نظامی، نمایندگان پارلمانی، صاحبان اندیشه و نمایندگان اتحادیه های مردمی است.