به گزارش پارس به نقل از فارس، « امین حطیط» سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان، با اشاره به تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه، گفت: آمریکا همچنان برای اجرای این تهدید آماده است ولی جرأت آن را ندارد. علت این امر در توان و قدرت پاسخ محور مقاومت است.

وی با بیان اینکه قدرت محور مقاومت از سال ۲۰۰۶ تاکنون باعث شده که آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت رویارویی با آن را نداشته باشند، به جای واژه حمله به سوریه، اصطلاح « تهدید به جنگ» را به کار برد و افزود: آمریکا قدرت دارد ولی این توان، قدرت قادر نیست بلکه قدرت عاجر است و این امر به علت قدرت بازدارندگی طرق مقابل آنهاست. محور مقاومت از سال ۲۰۰۶ و به طور مشخص بعد از جنگ ۳۳ روزه به این قدرت دست یافته است.

حطیط با اشاره به شلیک دو موشک بالستیک در دریای مدیترانه، افزود: آمریکا در راستای دستیابی به اهدافش از همه ابزارهای موجود استفاده کرد ولی در تحقیق این اهداف شکست خورد، بنابراین با توجه به شرایط فعلی، آمریکا جرأت اجرای تهدیداتش را نخواهد داشت زیرا از پیامدهای آن نبرد می ترسد.

وی قدرت سوریه، محور مقاومت و روسیه را از عوامل تاثیرگذار در عقب نشینی آمریکا از اجرای تهدیداتش خواند و افزود: آمریکا تاکنون در ایجاد ائتلافی برای حمایتش در جنگ با سوریه ناکام مانده است.

حطیط سومین عامل تاثیرگذار در ناکام گذاشتن آمریکا در اجرای تهدیدات علیه سوریه، گفت: آمریکا نمی تواند بر دو عامل زمان و مکان در نبرد مذکور سیطره داشته یابد. به عبارت دیگر نمی تواند نبرد را در زمان و مکان دلخواهش محصور کند زیرا طرف مقابل می تواند دامنه نبرد را گسترش دهد.

سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان، ادعای اوباما مبنی بر « حمله محدود به سوریه» را بزرگترین فریب دانست که در راستای منحرف ساختن افکار عمومی و به سخره گرفتن کشورهای عربی مطرح شده است و افزود: چیزی به اسم جنگ محدود وجود ندارد. با شلیک اولین موشک، عرصه نبرد روند جنگ را تعیین می کند نه آمریکا.