به گزارش پارس به نقل از مرآت، دیوید وارد، نماینده پارلمان انگلیس گفت: من خوشحالم که طرفداران اقدام نظامی (در پارلمان انگلیس) روز گذشته شکست خوردند. من مخالف هر گونه اقدام نظامی هستم و معتقدم که قوت و قدرت ما در سر میز آوردن افراد برای حل این درگیری است.

 

وی افزود: هیچ کسی نمی خواهد تصاویر ناگواری که مداوما از سوریه بیرون می آیند ببیند، اما پاسخ نظامی فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد.

 

دیوید وارد در ادامه گفت: هر چند که طرفداران اقدام نظامی (در پارلمان انگلیس) شکست خوردند، اما کار واقعی الان شروع شده است. ما همه نیازمند تلاش های مضاعف برای ایجاد یک راه حل هستیم.

 

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز ساعتی قبل در بیانیه ای قبل از آنکه نتایج تحقیقات کمیته حقیقت یاب سازمان ملل اعلام شود دولت بشار اسد را در استفاده از سلاح های شیمیایی مسئول دانست.

 

رئیس جمهور آمریکا نیز گفت دولت این کشور هنوز تصمیم نهایی را درباره اقدام نظامی علیه سوریه نگرفته است.

 

وی افزود: « سلاح شیمیایی سوریه امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند. »

 

اوباما اضافه کرد استفاده از این سلاح ها چالشی برای جهان و تهدیدی برای متحدین آمریکا در منطقه است.

 

رئیس جمهور آمریکا گفت: تیم نظامی اقدام محدود در سوریه را بررسی می کند، حمله بلند مدت در سوریه در کار نیست.

 

دیوید وارد، چندی پیش در صفحه توئیتر خود، رژیم صهیونیستی را « بازنده میدان» و « حکومت نژادپرستی» معرفی کرد.

 

همین کار « وارد»   باعث شد، حزب لیبرال دموکرات، عضویت نماینده حوزه انتخابیه برادفورد ایست در مجلس عوام انگلیس را که پیش از این نیز به علت اظهارات ضد اسرائیلی خود و انتقاد از برخورد رژیم اسرائیل با فلسطینی ها با انتقاد مواجه شده بود را تا ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) در حزب لیبرال دمکرات به حال تعلیق در آورد.

 

به وارد گفته شده بود، دیگر به عنوان عضو پارلمانی این حزب تلقی نمی شود.   در پاسخ به این پیغام، وارد ضمن محکوم کردن این تعلیق، آن را « نا متناسب» دانسته و گفته بود، برای اظهارات خود عذرخواهی نخواهد کرد.

 

اینک و در آستانه حمله احتمالی آمریکا به سوریه، بسیاری دیگر از سیاستمداران مستقل و کارشناسان بین المللی، معتقدند که حمله ایالات متحده به سوریه و به بهانه استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی دولت بشار اسد، در واقع امنیت بخشیدن به اسرائیل است.