به گزارش پارس به نقل ا زفارس، علی لاریجانی امشب در نشستی صمیمی با خبرنگاران قم که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با بیان اینکه در سطح کلان کشور با مشکلاتی از خارج روبه رو هستیم، اظهار کرد: دشمنان خارجی به سنگ اندازی در مسیر جمهوری اسلامی مشغول هستند و مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست.

وی افزود: ادبیات گزارش اخیر آمانو هم بغض آلوده است و این امر نشان می دهد که غرب دشمنی جدی با ایران اسلامی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله سوریه و طرح حمله به این کشور گفت: استدلال های آمریکا در این زمینه بسیار فضاحت بار است.

وی ادامه داد: دولتمردان آمریکایی می گویند اسنادی داریم که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده و در این زمینه بحث شنود مکالمات را مطرح می کنند؛ در حالی که شنود سندیت ندارد و علاوه بر این باید گفت اگر شما به چنین نتیجه ای دست یافته اید، پس در حقیقت ژاندارم منطقه هستید.

لاریجانی با بیان اینکه حتی شورای امنیت که ساخته و پرداخته قدرت های بزرگ است حرف آمریکا را در این زمینه قبول ندارد، عنوان داشت: محال است که طرح حمله به سوریه طی این چند روز تهیه شده باشد؛ بلکه آنها ماه هاست به دنبال چنین مسئله ای هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل غرب در شرایط کنونی سوریه نیست، گفت: آنها از جبهه قدرتمندی که مقاومت اسلامی و بیداری را در منطقه شکل داده هراس دارند و می خواهند پایه این قدرت را متزلزل کنند.

وی در ادامه به مذاکرات هسته ای میان ایران و طرف غربی اشاره کرد و متذکر شد: ما خواهان مذاکره هستیم، اما موجودات موذی بین المللی نمی خواهند با مذاکره مشکل را حل کنند، بنابراین ابتدا باید از نظر توان ملی و قدرت اقتصادی تقویت شویم تا بتوانیم در برابر زورگویی هایی آنها بایستیم؛ تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه تقویت اقتصاد ملی و تولید داخلی هم در همین راستا صورت می گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه نمی توان در مقابل قدرت ها ندای ایستادگی سر داد و از سوی دیگر گندم وارد کرد، یادآور شد: هرچند بالا رفتن قیمت ارز مشکلاتی را به وجود آورده، اما فرصت را برای رونق صادرات فراهم کرده است؛ در این زمینه هم شاهد مشکلات اداری هستیم؛ در حالی که صادرات می تواند چرخ اقتصاد کشور را به گردش درآورد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر نگاه ملی به رونق تولید با توجه به تاکیدات رهبری ابراز کرد: تا زمانی که این امر بومی نشده و به فرهنگ ملی مردم تبدیل نشود نمی توان به تحقق هدف رونق تولید داخلی امید داشت.

وی با اشاره به مشکل اشتغال در داخل کشور، اذعان داشت: دستگاه دولت به صورت غیر معقول متورم شده و ۹۰ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده است؛ امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه جاری داشتیم که در مقابل آن تنها ۷ یا ۸ هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است.

لاریجانی با تأکید بر کوچک و چابک شدن دولت ها، عنوان داشت: باید فضای کارآفرینی را در کشور توسعه داد و انگیزه جوانان را برای ورود به این حوزه تقویت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رونق تولید باید به فرهنگ عمومی و ملی کشور تبدیل شود و در این میان خبرنگاران و رسانه ها می توانند نقشی اساسی و حائز اهمیت داشته باشند، چراکه جز با همگرایی ملی نمی توان به این مهم رسید.

وی در پایان با بیان اینکه در سطح استان قم هم نیازمند حرکتی سامان یافته برای رشد و توسعه هستیم گفت: قم مرکزیت دینی و شیعی را دارد اما جوان قمی هم به اشتغال و کار نیازمند است؛ ایجاد صنایع در قم می تواند به آفرینش شغل بینجامد؛ لازمه پیشرفت همه جانبه، توجه کافی به رشد اقتصادی در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است