به گزارش پارس ، به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه ششمین دوره لیگ علمی بین المللی پیشگامان انقلاب اسلامی (پایا) که با حضور مسئولین و دانش آموزان مسلمان در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، خطاب به این دانش آموزان گفت: امروز دانش آموزان هم سن و سال شما در فلسطین هر لحظه در انتظار گلوله و بولدزری برای ویرانی خانه هایشان و تیرهایی که قلب خانواده شان را نشانه گرفته هستند.

نقدی با اشاره به نابودی دستاوردهای مردم سالاری در مصر توسط نیروی مسلح تحت حمایت آمریکا اظهار داشت: امروز در سوریه تروریست های مورد حمایت امریکا مردم را از طوایف و قبایل مختلف و حتی کودکان را با سلاح شیمیایی می کشند تا بهانه ای شوند برای تجاوز امریکا.

وی به کشتار هر روزه دانش آموزان و کودکان در عراق با انفجار بمب یادآور شد و افزود: امروز در افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین امریکا کودکان را در خواب می کشند و این واقعیت امروز است چراکه ابزار قدرت به دست شیطان و انسان نماها و گرگ های وحشی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین علم را مهمترین عامل قدرت عنوان و تصریح کرد: حدیث ارزشمند « العلم السلطان» کلید حل مسائل امروز است و اگر مسلمین راه برتری علمی را پیش نگیرند اسیر گرگ های وحشی آمریکایی باقی می مانند.

وی کسب دست برتر در علوم پایه، فنی و علوم انسانی را برای آزادی بشریت و طی مسیر تکامل در ایران ضروری دانست و بیان کرد: تا وقتی که در علوم توانایی کمتری داریم، دشمنان با داشتن سلاح های برتر زورگویی کرده و با اتهامات تقلبی تجاوز، زیرساخت ها را نابود و مردم را قتل عام می کنند چراکه با همان علم برتر، قویترین ابزار رسانه ای را در اختیار داشته و هر دروغی را که بخواهند به دنیا القا می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به جنایات فجیع تروریستهای غرب گرا در سوریه و انتشار این جنایت ها برای ایجاد رعب و وحشت در مردم خاطرنشان کرد: اگر ابزار و قدرت برتر در دست انسان های واقعی نباشد این گرفتاری ها ادامه خواهد داشت.

وی گرفتاری و مصیبت امروز در علوم انسانی را بزرگتر و خطرناک خواند و ادامه داد: وابستگی به علوم انسانی غربی بمبی است که صدا ندارد چرا که این علوم، انسان را اسیر کرده ولی انسان خوشحال است و این علوم انسانی غربی بشریت را بدون آنکه بفهمد نابود می کند مانند رشد منفی جمعیت در غرب.

نقدی جهاد علمی همه جانبه را نیاز امروز عنوان کرد و گفت: برای این جهاد علمی، خودباوری مبنی بر اینکه « ما می توانیم» لازم است همان طور که امام راحل این خودباوری را به ملت داد و ترجیع بند راهبردهای مقام معظم ولایت جهاد علمی است و همین باعث شده تا امروز ایران به اعتراف دشمنان، پرشتاب ترین کشور در زمینه پیشرفت علمی باشد.

وی افزایش چشمگیر سطح سواد را نسبت به قبل انقلاب یادآور شده و افزود: پس از خودباوری، عزم، اراده و پشتکار و همچنین همبستگی و ارتباطات با دیگر مسلمانان ضروری است و تبادل علم برای حل مسائل باید سکه رایج در بین مسلمانان باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سرگذشت شهدای دانش آموز همچون سیده طاهره هاشمی، حسین فهمیده، حامد بزی و مرحمت بالازاده تصریح کرد: امروز میدان فداکاری، جهاد و تلاش شبانه روزی در عرصه علمی است تا مسلمانان به آزادی برسند.

در ششمین لیگ علمی بین المللی پایا که با هدف توسعه علمی و نخبه پروری در جهان اسلام برگزار شد ۴۵ هزار دانش آموز دختر و پسر مسلمان در غالب ۹ هزار تیم علمی از ایران و ۹ کشور جهان (عراق، فرانسه، انگلیس، هندوستان، پاکستان، لبنان، تانزانیا، افغانستان و نیجریه) در رشته های علوم پایه، ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی به رقابت پرداخته و ۵۰۰ دانش آموز، برگزیده شدند.