به گزارش پارس ، وی در مصاحبه با « آریا» به رغم دفاع از توفیقی گفت: بنده شک دارم مجلس به توفیقی رأی اعتماد بدهد زیرا به همان دلیلی که نمایندگان به میلی منفرد رأی اعتماد ندادند به همان دلیل به توفیقی هم رأی نخواهند داد. در واقع اگر میلی منفرد مقصر شناخته شود جرم دکتر توفیقی خیلی بیشتر از ایشان است.
وی تأکید کرد: وقتی مجلس معتقد بود میلی منفرد در حالی که از کنار فتنه رد می شده باد فتنه وی را گرفته است آقای توفیقی شرایط بدتری دارد. در واقع نه تنها باد فتنه دکتر توفیقی را گرفته بلکه رو در رو و شاخ به شاخ با فتنه تصادم و تصادف کرد از این جهت فکر می کنم مجلس به هیچ وجه به وی رأی اعتماد ندهد اما با توجه به مصیبت هایی که در ۴ سال اخیر به دانشگاه های کشور وارد شده است بنده به دکتر روحانی پیشنهاد می کنم آقای توفیقی را فعلاً برای اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی نکند و از سه ماه مهلت قانونی که دارد استفاده کند و دکتر توفیقی به عنوان سرپرست به وظایف خود عمل کند و اساتید اخراج شده و دانشجویان ستاره دار به دانشگاه ها بازگردانده شوند و پس از سه ماه فردی که کمتر در مظان اتهام فتنه قرار دارد به مجلس معرفی شود تا بتواند رأی اعتماد را به دست آورد.
همزمان عطاءالله سلطانی عضو کمیسیون آموزش مجلس به فارس گفت: معرفی توفیقی به مجلس یک اشتباه بزرگ است. میلی منفرد که از مجلس رأی اعتماد نگرفت، وضعش از آقای توفیقی بهتر بود. فتنه برای نمایندگان یک شاخص است. درست است نظام بزرگواری کرده و با فتنه گران برخوردی نکرده اما نمایندگان در احراز صلاحیت برای وزارتخانه ها این موضوع را مد نظر قرار می دهند زیرا افراد فعال در فتنه و حامیان آنها در مواقع خطر کشور را تنها می گذارند.
سلطانی با اشاره به اظهارات جعفر توفیقی که به تازگی فیلم آن از سوی رسانه ها منتشر شده است، گفت: آقای توفیقی حرف نگفته نگذاشت و این جای تأسف دارد.