به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « بی بی سی» ، « یانیس استورناراس» وزیر بازرگانی یونان  گفت: « کشورش احتمالا به ۱۰ میلیارد دلار کمک اقتصادی دیگر نیاز دارد اما تدابیر تازه ای برای ریاضت اقتصادی را در برابر این کمک نخواهد پذیرفت. »

وی افزود: « اگر حمایت بیشتری از یونان لازم باشد، چیزی در حدود ۱۰ میلیارد یورو، یا در هر حال بسیار کمتر از کمک های پیشین خواهد بود. »

یونان درحال حاضر دوبار کمک اقتصادی دریافت کرده که به ۲۴۰ میلیارد یورو بالغ می شود.

در همین حال « انگلا مرکل» صدراعظم آلمان نسبت به کمک بیشتر به یونان هشدار داده است. مرکل گفت که  چنین اقدامی « بی ثباتی مداوم» را  به دنبال خواهد  داشت و نتیجه اش این خواهد بود که آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری دوباره در منطقه اقتصادی یورو نقش بر آب خواهد شد.

« ولفگانگ شوبیله» وزیر بازرگانی آلمان برای اولین بار چند هفته پیش گفت یونان برای غلبه بر کمبودهای بودجه ای خود به کمک اقتصادی دیگری نیاز خواهد داشت.

مرکل خود را برای  شرکت در  انتخابات پارلمانی  آماده می کند  و موضوع کمک به یونان مسئله ای حساس در آلمان است. بسیاری از آلمانی ها حس می کنند که تا همین حالا هم به اندازه کافی برای حل بحران اقتصادی اروپا کمک کرده اند.

صندوق بین المللی پول  ماه گذشته پیش بینی کرد یونان در سال ۲۰۱۴ به یازده میلیارد یورو نیاز خواهد داشت.

بیشتر ۱۸ عضو منطقه پولی یورو اوایل سال جاری رکود را پشت سر گذاشتند. در پی رکود اقتصادی در اروپا اقتصاد یونان بیش از هر کشور دیگری کوچک شد، چرا که کمک های اقتصادی اتحادیه به این کشور تنها در صورت  کاهش بودجه جدی عملی می شد.

قرار است کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول، سه نهادی که به یونان وام داده اند پاییز برنامه کمک های اقتصادی خود به یونان را بازبینی کنند.